مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 664
  • بازدید دیروز : 1219
  • بازدید کل : 3252129

پیوند ها

كاربرد الياف در آسفالت


كاربرد الياف در آسفالت

كاربرد الياف در آسفالت

مقدمه:

امروزه پژوهشكده ها و دانشگاه ها مختلف در مورد مقاوم سازي و بهينه سازي آسفالت و … فعاليتهاي زيادي داشته و دارند و به موفقيتهاي زيادي دست يافته اند .

تركهاي موجود در آسفالت از عوامل بسيار مهم و از مشكلاتي است كه طراحان و مجريان با آن مواجه هستند و راههاي بسياري براي مقابله با آن پيشنهاد شده است كه يكي از آن راهكارها استفاده از الياف مي باشد .

مهمترين فوايد الياف در آسفالت:

1)كاهش قيمت 2)كم شدن ضخامت لايه هاي آسفالتي 3)كم شدن مرمت هاي روزمره و طولاني شدن فواصل بين بهسازي رويه هاي آسفالتي 4)بالا رفتن فشار مجاز آسفالت 5)بكار گرفتن توليدات جديد صنعتي و وسايل جديد در توليد و اجراء 6)بكار گرفتن ضايعات صنايع و بهداشت محيط زيست

كاربريهاي آسفالت اليافي :

يك باند مناسب براي فرود هواپيما و مقابله با شرايط جوي و اثر ضربه ايجاب مينمايد كه باند پرواز نرم پر طاقت و ضربه پذير باشد لذا بكاربري الياف در رويه باند فرودگاه بسيار مناسب مي‌باشد.

در طرح جاده ها و بزرگراهاي پر ترافيك جايگزيني الياف بسيار مقرون به صرفه و اقتصادي خواهد بود زيرا موجب كاهش ضخامت آسفالت ريزي ،كاهش عرض تركهاي ناشي از جمع شدگي و كنترل عرض تركهاي انقباضي و انبساطي مي شود .

از پر مصرفترين و بهترين نوع الياف ،الياف فولادي است كه به دليل شكل پذيري ،تأمين گيرداري در جسم آسفالت و مقاومت كششي مطلوب ،نظر اكثر طراحان را به خود جلب كرده است

با استفاده از الياف فولادي مي توان تركهاي حاصل از كشش مستقيم را

 

 
   


الياف فولادي:

شكل الياف فولادي ‌‌‌‌‌‌‌

كنترل كرد . زيرا پس از ترك خوردن آسفالت ،سريعا الياف به عنوان پل ارتباطي بين دو قطعه جدا شده عمل كرده و نيروهاي كششي را انتقال مي دهند و يكپارچگي قطعه تضمين مي گردد . به همين جهت تعداد تركها در آسفالت افزايش يافته ولي طول ،عرض و عمق آنها بشدت تقليل مي يابد.

ژئوگريد ها:

ژئوگريد ها موادي شبكه مانند هستند كه داراي سوراخهاي بزرگ است .فاصله بين سوراخهاي در حدود 1 تا 10 سانتي‌متر (فاصله بين الياف طول و عرض) است .

فوايد ژئوگريدها:

1-كاهش ضخامت لايه خاكريز در جاده‌ها

2-باعث افزايش عمر و دوام آسفالت و خاكريز در مقابل عوامل محيطي و بارگذلري مي شود

نتيجه گيري:

استفاده از الياف در آسفالت هزينه اقتصادي كمتري خواهد داشت .اين در شرايطي است كه الياف در داخل كشور توليد شود و از صرف هزينه‌هاي چون حقوق گمركي ،هزينه حمل ،ارزبري و … كاسته شود.در ضمن استفاده از الياف در آسفالت باعث افزايش عمر مفيد و دوام آسفالت و خاكريز در مقابل عوامل محيطي و بارگذاري مي‌شود ،كه در زمان طولاني اين باعث صرف هزينه كمتري خواهد شد.

 blogfa.com

  انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 381

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما