پیوند ها
علیرضا فرشته صنیعی - دانشجوی کارشناسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران
راهنمای طراحی که آشتو ارائه شده بود بر اساس مفهوم عمر باقیمانده استوار بود و برای هر نوع روکش قابل استفاده بود ،استفاده از آزمایشات غیر مخرب برای تعیین مدول ارتجاعی درجای و ظرفیت سازه ای خاک بستر و سایر لایه ها به عنوان بخشی ا ز عمل روسازی و مرمت توصیه گردیده بود .در ساختن هر نوع راه مشخص گردیده که ساختن راه جدید بر روی راه موجود و یا طراحی راه به نحوی که در مدت زمان معینی به انتهای عمر اولیه خود رسیده و پس از این زمان نیاز به روکش جدید داشته باشد ، از نظر افتصاردی بسیار به صرفه می باشد . روسازی موجود پس از مدتی و با عبور تعداد معینی وسیله نقلیه به پایان عمر بهرده برداری خود می رسد . برای ادامه استفاده از آن باید بوسیله روکش و مرمت ظرفیت سازه ای آن افزایش داده شود . به نشانه خدمت مناسب برسد . عامل موثری که در روش قبلی بطور مستقیم مبنای طراحی بود فاکتور عمر باقی مانده بود در مطالعات بعدی که توسط الیوت انجام گرفت تناقضاتی در روش طراحی آشتو بر اساس ضریب عمر باقی مانده دیده شد،فوا اصطلاح جدیدی به جای عمر باقی مانده معرفی کرد که تناقضات روس موجود طراحی آشتو را حذف می کرد . در این مقاله طراحی روکش های انعطاف پذیر بر اساس اصلاحات انجام شده در قالب روکش های انعطاف پذیر بر روی روسازی های صلب و انعطاف پذیر تشریح می گردد .در این روشها از فاکتور شرایط روئتی برای تعیین ظرفیت روسازی موجود استفاده گردیده است
فاکتور عمر باقی مانده - آزمایشات غیر مخرب - شرایط روسازی
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فرشته صنیعی, علیرضا، ۱۳۸۲)
برای بار دوم به بعد: (فرشته صنیعی، ۱۳۸۲)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان