مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 855
  • بازدید دیروز : 929
  • بازدید کل : 3272126

پیوند ها

11-بررسی پارامتریك بار طراحی لغزش در میراگر اصطكاكی پال


11-بررسی پارامتریك بار طراحی لغزش در میراگر اصطكاكی پال

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی پارامتریک بار طراحی لغزش در میراگر اصطکاکی پال

شهرام طالش عابدینی - کارشناس ارشد عمران ، مهندسی زلزله ، پژوهشکده ساختمان و مسکن ، تهران
فیاض رحیم زاده روفوئی - استاد دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف، تهران
مهدی زهرائی - استادیار دانشکده فنی ، دانشگاه تهران، تهران

چکیده مقاله:

مطالعات تحلیلی و آزمایشگاهی گسترده ای که تاکنون در خصوص مقابله با اثرات مخرب زلزله ها بر سازه ها انجام شده است، دلالت بر کارائی مناسب مکانیزمهای مختلف کنترل لرزه ای غیر فعال سازه ها، بعنوان گزینه ای کارآمد برای مقابله با نیروهای زلزله دارند. از میان روشهای مختلف کنترل، بکارگیری میراگر اصطکاکی پال، به علت داشتن مکانیزمی ساده و عدم نیاز به مصالح و تکنولوژی خاص، می تواند بعنوان یکی از بهترین راههای ارتقاء رفتار لرزه ای سازه ها موجود محسوب گردد. با استفاده از میراگرهای اصطکاکی پال، ضمن افزایش سختی، قابلیت اتلاف انرژی هیسترزیس سازه نیز بیشتر خواهد شد. این میراگرها با رفتار غیر ارتجاعی خود در نقاط مختلف یک سازه، سبب اتلاف انرژی ورودی ناشی از تحریک زمین لرزه می گردند. همچنین می توان با انتخاب مناسب پارامترهای طراحی، از ورود اعضای اصلی سازه ای به محدوده رفتار غیر ارتجاعی که متجر به خرابی های موضعی در نقاطی از آنها می شود، برای سازه های با اهمیت بالا جلوگیری کرد و یا آن را به حداقل رساند. در این مقاله ضمن استفاده از میراگرهای اصطکاکی پال جهت کنترل غیر فعال یک قاب سه دهانه فولادی 10 طبقه، اثرات ناشی از سختی بادبندی میراگر اصطکاکی و شتاب حداکثر زمین (PGA) بر مقدار بار لغزش مورد بررسی قرار می گیرد نتیجه این بررسی های محدود نشان دهنده آن است که مقدار بهینه باز لغزش مورد بررسی قرار می گیرد نتیجه این بررسی های محدود نشان دهنده آن است که مقدار بهینه بار لغزش در این نوع میراگرها علیرغم اینکه مستقل از محتوای فرکانسی شتابنگاشت های انتخابی است، و با افزایش سختی ناشی از مکانیزم اصطکاکی پال (افزایش در مقاطع بادبندی) و یا کاهش در مقدار PGA شتابنگاشتها کوچکتر خواهد شد.

کلیدواژه‌ها:

کنترل غیر فعال - میراگر اصطکاکی - بار لغزش

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

طالش عابدینی, شهرام؛ فیاض رحیم زاده روفوئی و مهدی زهرائی، ۱۳۸۵، بررسی پارامتریک بار طراحی لغزش در میراگر اصطکاکی پال، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

ر داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (طالش عابدینی, شهرام؛ فیاض رحیم زاده روفوئی و مهدی زهرائی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (طالش عابدینی؛ رحیم زاده روفوئی و زهرائی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 591

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما