مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 542
  • بازدید دیروز : 1312
  • بازدید کل : 3254871

پیوند ها

84-كالیبراسیون ابزار سلول فشار كل در سدهای خاكی


84-كالیبراسیون ابزار سلول فشار كل در سدهای خاكی

مشخصات نویسندگان مقاله کالیبراسیون ابزار سلول فشار کل در سدهای خاکی

مجید نیکخواه - کارشناسی ارشد مکانیک سنگ، شرکت مهندسی مشاور طوس آب، مشهد
رضا جمشیدی چناری - دانشجوی دکتری مکانیک خاک، دانشگاه علم و صنعت، تهران

چکیده مقاله:

اندازه گیری تنش در مراحل مختلف رفتارنگاری سدهای خاکی، بویژه درمرحله آبگیری جهت بررسی پدیده شکست هیدرولیکی و همچنین تایید فرضیات طراحی از اهمیت بالایی برخودار می باشد. بدین منظور از ابزار سلول فشار کل برای بررسی توزیع، جهت و تعیین میزان تنش درون بدنه سد استفاده میشود. مشاورین و پیمانکاران در اکثر موارد بهنگام بکارگیری از داده های اندازه گیری از این ابزار، با عدم قطعیتهای در داده های حاصله مواجه می شوند. در این تحقیق ضرورت انجام کالیبراسیون بر جای ابزارهای سلول فشار کل، برای تعیین ضریب کالیبراسیون (واسنجی) نسبت به نوع مصالح اطراف آنها و مقایسه آن با ضریب ارائه شده توسط شرکت سازنده و در نهایت اعمال آن به مقادیر اندازه گیری شده حاصل از ابزار، مورد بحث قرار می گیرد. در این راستا قالب فلزی و روشی معرفی می شود که توسط آن، کالیبراسیون سلول فشار کل نوع هیدرولیکی تار مرتعش در دو نوع مصالح مختلف رس با شاخص خمیری بالا و ماسه ریز، در کارگاه های سدهای دوستی و اسفراین واقع در استان خراسان انجام گرفته است. نتایج بدست آمده مبین این است که نوع مصالح در برگیرنده ابزار سلول فشار در مقدار ضریب کالیبراسیون تاثیر داشته و لازم است در صورتیکه مقدار دقیق تنش مد نظر باشد. ضریب کالیبراسیون برای مصالح محصور کننده آن تعیین گردد.

کلیدواژه‌ها:

کالیبراسیون - ابزار دقیق - سلول فشار کل - سد خاکی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

نیکخواه, مجید و رضا جمشیدی چناری، ۱۳۸۵، کالیبراسیون ابزار سلول فشار کل در سدهای خاکی، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (نیکخواه, مجید و رضا جمشیدی چناری، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (نیکخواه و جمشیدی چناری، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 459

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما