مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 678
  • بازدید دیروز : 623
  • بازدید کل : 3253695

پیوند ها

165- ارزیابی عددی رفتار دینامیكی سد سنگریزه ای با رویه بتنی تحت زلزله های شدید


165- ارزیابی عددی رفتار دینامیكی سد سنگریزه ای با رویه بتنی تحت زلزله های شدید

مشخصات نویسندگان مقاله ارزیابی عددی رفتار دینامیکی سد سنگریزه ای با رویه بتنی تحت زلزله های شدید

رضا نورزاد - استادیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
عسکر جانعلیزاده چوب بستی - استادیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
طهمورث نجفی - کارشناس ارشد خاک و پی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

چکیده مقاله:

یکی از بهترین انواع سدهای خاکی و سنگریزه ای، سدهای سنگریز های با رویه بتنی می باشد که از دهه 70 میلادی در دنیا گسترش روزافزونی داشته است. در کشور ما نیز طرح و اجرای این نوع سدها در حال گسترش است. با توجه به استعداد لرز هخیزی بالا در اکثر مناطق کشور، ضرورت مطالعه رفتار سدهای خاکی و سنگریز های تحت بارگذاری زلزله مهم به نظر می آید. رفتار دال رویه، به خصوص اختلاف سختی میان دال رویه و بدنه سنگریز، یکی از نگرانی های موجود در بررسی رفتار سد سنگریزه ای بارویه بتنی به هنگام زلزله، خصوصاًزلزله های شدید میباشد.امکان وقوع ترک خوردگی، بلندشدگی و شکست در دال رویه در این نوع سد تحت زلزله های شدید وجود دارد که میتواند موجب نشت آب مخزن در درون سد واحتمال به خطر افتادن پایداری سد گردد. در این مقاله با انجام مجموعه ای از تحلیل های دینامیکی دو بعدی با استفاده از نرم افزار اجزاء محدودPLAXIS رفتار سد به هنگام زلزله های شدید، بررسی می گردد و تأثیر پارامترهایی مانند ارتفاع و مشخصات تحریک ورودی مورد بررسی قرارمی گیرند. به این منظور، الگوی سد سنگریزه ای با رویه بتنی با سه ارتفاع 50 و 100 و 150 متری تحت شتاب نگاشتهای زلزله طبس، بم، ناغان ومنجیل مورد تحلیل قرار می گیرند. در این الگوسازی رفتار مصالح سنگریز، کشسان-مومسان، دال رویه به صورت کشسان و از معیارکولن برای الگوسازی اندرکنش میان دال رویه و بدنه سنگریز استفاده شده است. بر اساس نتایج دیده میشود بیشینه تغییر مکان های افقی و قائم در اثر زلزله درتاج سد مشاهده میشود ودر اثر زلزله های میدان نزدیک طبس و بم رخ میدهد. همچنین پدیده لغزش و بلند شدگی رویه در نزدیکی تاج سد مشاهده می شود.

کلیدواژه‌ها:

سد سنگریز های بارویه بتنی - تحلیل دو بعدی - زلزله شدید - تحلیل دینامیکی - رفتار غیر خطی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

نورزاد, رضا؛ عسکر جانعلیزاده چوب بستی و طهمورث نجفی، ۱۳۸۹، ارزیابی عددی رفتار دینامیکی سد سنگریزه ای با رویه بتنی تحت زلزله های شدید، پنجمین کنگره ملی مهندسی عمران، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (نورزاد, رضا؛ عسکر جانعلیزاده چوب بستی و طهمورث نجفی، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (نورزاد؛ جانعلیزاده چوب بستی و نجفی، ۱۳۸۹)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 720

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما