مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 738
  • بازدید دیروز : 1060
  • بازدید کل : 3256127

پیوند ها

162- بررسی تأثیر پارامترهای ژئوتكنیكی بر روی نیروهای وارد بر سیستم نگهداری تونل- مطالعه موردی مسیر شماره 1 تونل دوقلوی متروی تبریز


162- بررسی تأثیر پارامترهای ژئوتكنیكی بر روی نیروهای وارد بر سیستم نگهداری تونل- مطالعه موردی مسیر شماره 1 تونل دوقلوی متروی تبریز

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تأثیر پارامترهای ژئوتکنیکی بر روی نیروهای وارد بر سیستم نگهداری تونل- مطالعه موردی مسیر شماره 1 تونل دوقلوی متروی تبریز

مهدی اخگر - دانشجوی کارشناسی ارشد ژئو تکنیک، دانشگاه ارومیه
حسن مومیوند - استادیار دانشکده فنی دانشگاه ارومیه
سیف الدین موسی زاده - مربی دانشکده فنی دانشگاه ارومیه

چکیده مقاله:

با توجه به اهمیت تأثیر دقت پارامترهای ژئوتکنیکی در نتایج نیروهای وارد بر پوشش تونل، در این مقاله تأثیر تغییرات زاویه اصطکاک داخلی خاک چسبندگی، مدول یانگ و ضریب فشار جانبی خاک در نیروی محوری، لنگر خمشی و نیروی برشی وارد بر پوشش تونل دوقلوی مسیر شماره 1 متروی تبریز به روش عددی با نرم افزار FLAC [1] مورد بررسی قرا گرفت. نتایج نشان داد لنگر خمشی و نیروی برشی با افزایش مقاومت چسبندگی خاک افزایش می یابند اما نیروی محوری به میزان کمی کاهش می یابد. لنگر خمشی، نیروی برشی و نیروی محوری با افزایش مدول یانگ کاهش
می یابند. لنگر خمشی و نیروی برشی ابتدا با افزایش زاویه اصطکاک داخلی (Φ) از زاویه 20 تا 32 درجه افزایش و سپس با افزایش Φ کاهش می یابند. نیروی محوری با افزایش Φ از 20 تا 32 درجه کاهش و بعد از آن با افزایش Φ مقداری افزایش می یابند. لنگر خمشی و نیروی برشی با افزایش مقدار ضریب فشار جانبی (K.) از 47 , 0 تا 1 به صورت قابل توجهی کاهش می یابند، اما نیروی محوری با افزایش ضریب فشار جانبی افزایش می یابد. دقت برآورد و روشهای آماده سازی داده های ورودی به نرم افزار می تواند در موضوع اقتصادی و ایمنی سیستم نگهداری تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

کلیدواژه‌ها:

تونل متروی تبریز - پارامترهای ژئوتکنیکی - نیروی محوری - لنگر خمشی - نیروی برشی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

اخگر, مهدی؛ حسن مومیوند و سیف الدین موسی زاده، ۱۳۸۸، بررسی تأثیر پارامترهای ژئوتکنیکی بر روی نیروهای وارد بر سیستم نگهداری تونل- مطالعه موردی مسیر شماره 1 تونل دوقلوی متروی تبریز، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (اخگر, مهدی؛ حسن مومیوند و سیف الدین موسی زاده، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (اخگر؛ مومیوند و موسی زاده، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 609

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما