پیوند ها
علیرضا خانی - کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک سنگ
محمد رسولی - کارشناسی مهندسی معدن دانشگاه صنعتی اصفهان
علیرضا باغبانان (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۳۳۲۴)
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان
در طراحی تونلها گام پیشروی مجاز یکی از مسائل مهمی است که تاثیر زیادی برسرعت حفاری با توجه به توان عملیاتی حفر تونل دارد مباحث اقتصادی زمان تحویل ومدیریت هرچه بهتر یک پروژه ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با میزان حداکثر گام پیشروی مجاز دارد به منظور برآورد گام پیشروی مجاز درت ونلها در فضای دو بعدی کرنش برشی بحرانی حداکثر بدست آمده ازنرم افزار را با کرنش برشی بدست آمده از رابطه تجربی ساکورایی مقایسه کرده و حداکثر گام پیشروی مجاز تعیین میشود دراین تحقیق با استفاده از مدل سازی سه بعدی و واقعی مقطع نعل اسبی تونل راه آهن کوهین محور قزوین - رشت و همچنین مقطع دایره ای همسطح با مقطع نعل اسبی به بررسی کرنش برشی بحرانی مجاز تونل قبل از نصب سیستم نگهداری اولیه با استفاده از نرم افزار عدد یFLAC3D پرداخته شده است و میزان گام پیشروی مجاز در مقیاس سه بعدی با استفاده از روابط تجربی تعیین گردیده است.
گام پیشروی مجاز - تونل نعل اسبی - FLAC3D - مدلسازی سه بعدی
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (خانی, علیرضا؛ محمد رسولی و علیرضا باغبانان، ۱۳۹۰)
برای بار دوم به بعد: (خانی؛ رسولی و باغبانان، ۱۳۹۰)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان