پیوند ها
مهدی یزدانی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۱۰۷۰)
دانشگاه تهران، دانشکده مهندسی عمران
محمدصادق معرفت -
آزمایش بارگذاری پل کیلومتر 23 راه آهن قدیم تهران – قم، مشخصاتی نظیر سختی اولیه، الگوی ترک خوردگی و مراحل اولیه پاسخ غیر خطی را به نمایش گذاشت. اما بدلیل محدودیت های میدانی، امکان بارگذاری پل تا حد نهایی میسر نگردید. در این مقاله سعی شده تا با استفاده از نتایج محدود تست میدانی و به کمک مدلسازی اجزای محدود، پاسخ غیر خطی پل تا بار نهایی پیش بینی شود. برای این کار، الگوی ترک ها به مدل عددی اعمال گردیده و منحنی نیرو - تغییر شکل با نتایج تست تطبیق داده شده است. در این مدل با توجه به رفتار سازه از تحلیل کرنش مسطح استفاده شد تا علاوه بر ساده سازی، رفتار واقعی پل در نظر گرفته شود. با توجه به وجود ترکهای اولیهی عمیق در سازه، این ترکها بصورت فضای خالی در نظر گرفته شدند و همچنین از معیار تسلیم دراگر – پراکر برای مصالح استفاده شده است
پل قوسی بتنی غیر مسلح - مدلسازی اجزای محدود - اعمال الگوی ترک - تخمین بار نهایی - تحلیل غیرخطی
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (یزدانی, مهدی و محمدصادق معرفت، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (یزدانی و معرفت، ۱۳۹۱)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان