پیوند ها
ابوالفضل حسنی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۶۲)
دانشیار بخش عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
شهرام شکرریز - کارشناس ارشد راه و ترابری ، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
روشهای مطالعه رفتار عملکرد روسازی در برابر متغیرهای مختلف و سازه ای را می توان به دو دسته تحلیلی و تجربی تقسیم کرد. انجام مطالعات تحلیلی در قیاس با مطالعات تجربی (آزمایشگاهی و صحرایی) بدلیل کم هزینه بودن و امکان در نظر گیری دامنه وسیعی از شرایط و پارامترهای مختلف امروزه بیش از گذشته اهمیت یافته است. هدف از این مقاله، تدوین الگوی مدلسازی روسازی راه آهن با نرم افزارهای اجزا محدود است. به منظور کنترل مدل ساخته شده از دو روش استفاده شده است، یکی مدل سازی یک نمونه واقعی و کنترل نتایج خروجی و صحرایی و دیگری مقایسه روش اجزا محدود با یک برنامه رایانه ای GEOTRACK که در نتیجه آن حدود 10% اختلاف بین نمونه واقعی و خروجی تحلیل رایانه ای بدست آمده است و اختلاف بین نتیجه تحلیل GEOTRACK و اجزای محدود 5% درصد بوده است.
بستر - بالاست - روش GEOTRACK - تراورس
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حسنی, ابوالفضل و شهرام شکرریز، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (حسنی و شکرریز، ۱۳۸۵)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان