مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 146
  • بازدید دیروز : 1007
  • بازدید کل : 3250392

پیوند ها

9-تحلیل حركتهای سكوهای شناور ستونی SPAR تحت اثر امواج


9-تحلیل حركتهای سكوهای شناور ستونی SPAR تحت اثر امواج

مشخصات نویسندگان مقاله تحلیل حرکتهای سکوهای شناور ستونی SPAR تحت اثر امواج

مهدی شفیعی فر - استادیار بخش عمران، گروه سازه های دریایی وهیدرولیکی، دانشکده فنی دان
مهدی عجمی - دانشجوی دوره دکتری سازه های هیدرولیکی دانشگاه تربیت مدرس تهران
Truls Jarand Larsen - M.Sc in Marine Techonology, Norwegian University of Science and Technology

چکیده مقاله:

SPARها یا سکوهای فراساحل ستونی از جمله سکوهای رایج در صنعت استخراج و فرآوری نفت و گاز می باشند. امروزه و بدلایل فنی و اقتصادی، این سکوها (و سکوهای نیمه شناور TLP) پر کاربردترین سکوهای فراساحل بوده و فرآیندها وروش های تحلیل، طراحی و اجرای آنها با سرعت ودقت زیادی در حال تحول، بهبود و اصلاح هستند. در این راستا تحقیق حاضر هم با تکیه بر قابلیتهای تحلیل نرم افزار MOSES، رفتار حرکتی و پاسخ سکوهای ستونی تحت تاثیر امواج محیطی (که شناخت آنها از مبانی و گانهای اصلی و اسای تحلیل هر سکوی شناور و نیمه شناو راست) را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است. MOSES یک ابزار قوی محاسباتی برای هر سازه ایست که بتواند در محیط آب قرار گیردو توانایی انجام اناع تحلیلهای پییچیده و زمانبر مانند تحلیلهای حوزه فرکانس و زمان، تحلیلهای همبسته و چند هدفی (مدلسازی و تحلیل همزمان سکو و ملحقات آن مانند سیستم مهاربندی و…) را با دقت، سهولت و سرعت بالا برای انواع سکوها- مانند سکوی شناور SPAR که در اینجا بررسی شده است- دارد. در این تحقیق مفهوم پیچیده ناپایداری دینامیکی برای سکوهای شناور و نیمه شناور که تا بحال و بانرم افزارهای موجود قابل بررسی دقیق و کامل نبود، به مدد نرم افزار MOSES بررسی شده است. همچنین اشکال مختلف و بهبود یافته فرم هندسی بدنه سکو (نسبت به فرم متداول و کلاسیک) نیز برای دستیابی به بهترین رفتار حرکتی (خصوصا در درجه آزادی Heave) تحت بررسی قرار گرفته اند. پاسخ حرکتی سکو به دو روش تحلیل در حوزه مهاربندی و رایزرها و تحلیل همبسته آنها، مقادیر پاسخهای برآورد شده برای سکو بواسطه تاثیر مثبت و مفید میرایی اضافی بوجود آمده ناشی از این مدلسازی، کاهش قابل توجهی داشته اند، بنابراین بواسطه امکان انجام تحلیل نامبرده و اعمال تغییرات در فرم هندسی بدنه، سکوهایی با آبخور بسیار کمتر و از لحاظ فنی و اقتصادی بصرفه تر طرح و ارائه خواهند شد.

کلیدواژه‌ها:

پاسخ حرکتی - سکوی نیمه شناور ستونی - تحلیلهای همبسته - تحلیلهای حوزه زمان وفرکانس

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

شفیعی فر, مهدی؛ مهدی عجمی و Truls Jarand Larsen، ۱۳۸۵، تحلیل حرکتهای سکوهای شناور ستونی SPAR تحت اثر امواج، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (شفیعی فر, مهدی؛ مهدی عجمی و Truls Jarand Larsen، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (شفیعی فر؛ عجمی و Jarand Larsen، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 786

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما