مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 829
  • بازدید دیروز : 644
  • بازدید کل : 3271171

پیوند ها

35- كاربرد نرم افزار NASIR در مدل‌سازی نیمه‌‌ سه‌بعدی جریان تحت تاثیرتغییرات وزش باد


35- كاربرد نرم افزار NASIR در مدل‌سازی نیمه‌‌ سه‌بعدی جریان تحت تاثیرتغییرات وزش باد

مشخصات نویسندگان مقاله کاربرد نرم افزار NASIR در مدل‌سازی نیمه‌‌ سه‌بعدی جریان تحت تاثیرتغییرات وزش باد

سعیدرضا صباغ یزدی - دانشیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
عطا الله مؤمنی هروی - کارشناس امورآبیاری و زهکشی شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس

چکیده مقاله:

در این تحقیق مدلسازی نیمه سه بعدی جریان با استفاده از حل معادلات دو بعدی جریان بر روی بستر سه بعدی دریای خزر با لحاظ نمودن تغییرات سرعت و جهت باد در مناطق مختلف صورت می پذیرد. هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر تکنیکهای مدلسازی و پارامترهای مهم تاثیرگذار بر شبیه سازی صحیح جریان تحت تاثیر باد در دریای خزر می باشد. در ماجول مورد استفاده از نرم افزار NASIR دسته معادلات آبهای کم عمق (با فرض توزیع فشار هیدرواستاتیک) بعنوان مدل ریاضی دو بعدی اختیار شده است. این معادلات شامل دو معادله مومنتم در صفحه افق و یک معادله پیوستگی است. معادلات میانگین عمقی به کار رفته، به دلیل وسعت زیاد دریای خزر در برابر عمق در اغلب مناطق آن، میتواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد. در این کار تاثیر ورود آب رودخانه ها و برآیند بارش و تبخیر آب در سطح این دریا در حل معادله پیوستگی دیده شده اند. در حل معادلات مقدار حرکت، تاثیر وزش باد بر سطح آب، اثرات شتاب ناشی از چرخش کره زمین (کریولیس)، زبری کف و تنشهای ناشی از آشفتگی دیده می شوند. روش حل عددی در این مدل، روش حجم محدود است که جهت حل معادلات به روش حجم محدود بر روی شبکه بی ساختار، در این مدل از روش رئوس سلول (درحالت ه مپوشا ن) استفاده شده است. در کار حاضر برای پایدار سازی گام زنی زمانی صریح در حل معادلات، از عبارتهای استهلاک مصنوعی مناسب شبکه های بی ساختار مثلثی استفاده می شود. مدل سازی هندسه در این کار به کمک شبکه بی ساختار مثلثی انجام شده است تا بتوان نامنظمی های سواحل دریا را بخوبی مدل نماید.

کلیدواژه‌ها:

دریای خزر - حجم محدود - NASIR - نیمه سه‌بعدی،تغییرات باد

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

صباغ یزدی, سعیدرضا و عطا الله مؤمنی هروی، ۱۳۸۸، کاربرد نرم افزار NASIR در مدل‌سازی نیمه‌‌ سه‌بعدی جریان تحت تاثیرتغییرات وزش باد، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صباغ یزدی, سعیدرضا و عطا الله مؤمنی هروی، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (صباغ یزدی و مؤمنی هروی، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 804

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما