مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 460
  • بازدید دیروز : 787
  • بازدید کل : 3262749

پیوند ها

18- نرم افزار زمانبندی حركت قطارها SIMARail مبتنی بر رویكرد بهینه سازی بر پایه ی شبیه سازی


18- نرم افزار زمانبندی حركت قطارها SIMARail مبتنی بر رویكرد بهینه سازی بر پایه ی شبیه سازی

مشخصات نویسندگان مقاله نرم افزار زمانبندی حرکت قطارها SIMARail مبتنی بر رویکرد بهینه سازی بر پایه ی شبیه سازی

عرفان حسن نایبی - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی شریف تهر
سیدرسول حسینی - فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد قزوین
سهیل مردانی - فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس تهران
آرمان ساجدی نژاد - دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس تهران

چکیده مقاله:

مساله زمانبندی حرکت قطارها از دشوارترین مسائل زمانبندی در سیستمهای حمل و نقل محسوب میشود.این دشواری بهدلیل ابعاد بزرگ مسائل واقعی و همچنین وجود محدودیتهای عملیاتی مختلف میباشد. در این مقاله، از رویکرد بهینهسازی بر پایهی شبیه سازی ، برای حل مساله زمانبندی حرکت قطارها در شبکه های ریلی تک خطه و دوخطه، استفاده شده که حاصل آن نرم افزار برنامه ریزی و زمانبندی SIMARail برای قطارهای شبکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران میباشد. نرم افزار SIMARail در محیط نرمافزار شبیه سازی گسسته- پیشامد Enterprise Dynamics برای مدل ساز ی حرکت قطارها پیاده شده است. مدل شبیه سازی در نرم افزارED یک مدل شیء گرا میباشد. ساختار شبکه ریلی شامل نوع بلاک ها، مسیر حرکت قطارها، تعداد خط و سکوی ایستگاه ها، امکانات ایستگاه (آبگیری، سوختگیری، نمازخانه)، زمانهای مسدودی بلاکهاو سایر اطلاعات زیرساختی است که در مدل شبیه سازی قرار میگیرد. از این رو، تمام محدودیتها و قوانین عملیاتی مربوط به حرکت قطارها در بلاکها و ایستگاهها، در مدل شبیه سازی رعایت میشود. از مدلشبیه سازی ، برای تولید برنامههای زمانبندی موجه، استفاده میشود. متغیرهای تصمیم مساله شامل زمان دقیق اعزام قطارها از مبدا و برنامه توقف قطارها در بازههای افق شرعی میباشد. هدف حداقل کردن مجموعزمانهای توقف غیربرنامهای قطارها میباشد. برای یافتن برنامه زمانبندی مطلوب، یکزیرساخت بهینه یابی بر پایه الگوریتم فراابتکاری اتصال مسیر، طراحی شده است. برای بررسی قابلیتهای نرم افزار و کارائی الگوریتمفراابتکاری پیشنهادی، مساله زمانبندی قطارهای مسافری در مسیر دوخطه تهران- مشهد بررسی شده است.

کلیدواژه‌ها:

زمانبندی حرکت قطارها - بهینهسازی در شبیه سازی - مدل سازی شیء گرا - الگوریتم اتصال مسیر

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

حسن نایبی, عرفان؛ سیدرسول حسینی؛ سهیل مردانی و آرمان ساجدی نژاد، ۱۳۹۱، نرم افزار زمانبندی حرکت قطارها SIMARail مبتنی بر رویکرد بهینه سازی بر پایه ی شبیه سازی، یازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حسن نایبی, عرفان؛ سیدرسول حسینی؛ سهیل مردانی و آرمان ساجدی نژاد، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (حسن نایبی؛ حسینی؛ مردانی و ساجدی نژاد، ۱۳۹۱)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 875

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما