مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 569
  • بازدید دیروز : 1007
  • بازدید کل : 3250815

پیوند ها

بررسی کرنش های برشی خاک اطراف شمع های قائم و مایل تحت بارگذاری جانبی


بررسی کرنش های برشی خاک اطراف شمع های قائم و مایل تحت بارگذاری جانبی

سال انتشار: ۱۳۸۹
کد COI مقاله: NCCE05_129
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۵۷.۴۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی کرنش های برشی خاک اطراف شمع های قائم و مایل تحت بارگذاری جانبی

محمدحسین محصل - کارشناس ارشد سازه های دریایی، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تبریز
مسعود حاجی علیلو - استادیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تبریز
حبیب آذرنیا شاهگلی - کارشناس ارشد خاک وپی، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تبریز

چکیده مقاله:

در این مقاله با استفاده از روش عکسبرداری سریع از اجزای تغییر شکل یافته خاک( PIV (Particle Image Velocimetry در آزمایشگاه تحت بارگذاری جانبی، کرنش های برشی خاک اطراف شمع های مایل بلند (Long pile) مورد مطالعه قرار می گیرد. در این مقاله هدف اصلی مقایسه کرنش برشی خاک اطراف شمعهای فولادی در دو حالت قائم و مایل در خاک ماسه ای می باشد که تاثیر مایل بودن و تحت کشش یا فشاربودن شمع در تعیین طول گیرداری شمع های بلند و نیز تاثیر آن در کرنشهای برشی ایجاد شده در اطراف شمع، مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. شمعی که در این مقاله استفاده شد از نوع فولادی و به طول 40 سانتیمتر بود، که در آزمایش های مربوطه، 37 سانتیمتر از شمع در داخل خاک مدفون بود . زاویه انحراف شمع مایل برای شش حالت θ=±° 15 θ=±10°،θ=±5 بررسی می شود. بعد از انجام آزمایش ها و گرفتن خروجی ها مشاهده شد که ظرفیت باربری شمع های مایل بیشتر از شمع قائم می باشد، همچنین ظرفیت باربری شمع مایل منفی بیشتر از شمع مایل مثبت می باشد . نتایج نشان داد که تاثیر زاویه انحراف شمع بیشتر از تحت فشار یا کشش بودن شمع می باشد. همچنین مشاهده شد که با مایل ترشدن شمع، با اعمال بار جانبی، شمع تحت نیروی محوری بیشتری قرار گرفته، در نتیجه س بب ایجاد کرنش برشی بیشتری در اعماق پایین تر خاک می گردد، که برای شمع های مایل مثبت نسبت به شمع های مایل منفی میزان این کرنش های برشی بیشتر می باشد.

کلیدواژه‌ها:

شمع بلند - شمع مایل - بار جانبی - PIV - کرنش برشی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محصل, محمدحسین؛ مسعود حاجی علیلو و حبیب آذرنیا شاهگلی، ۱۳۸۹، بررسی کرنش های برشی خاک اطراف شمع های قائم و مایل تحت بارگذاری جانبی، پنجمین کنگره ملی مهندسی عمران، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (محصل, محمدحسین؛ مسعود حاجی علیلو و حبیب آذرنیا شاهگلی، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (محصل؛ حاجی علیلو و آذرنیا شاهگلی، ۱۳۸۹)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1000

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما