مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1301
  • بازدید دیروز : 1016
  • بازدید کل : 3260615

پیوند ها

10-روشهای پیشگیری از خوردگی لوله های بتنی شبکه های جمع آوری فاضلاب


10-روشهای پیشگیری از خوردگی لوله های بتنی شبکه های جمع آوری فاضلاب

عنوان مقاله: پيشگيري از خوردگي بيولوژيكي لوله هاي بتني فاضلاب با مواد اكسيدكننده
 
 
 
 
 
 
چکیده:

مقدمه: خوردگي شبکه هاي جمع آوري فاضلاب به خصوص در مناطق گرمسيري خسارات اقتصاديبزرگي را در سراسر دنيا به وجود آورده است. اين مساله ايجاب مي کند که به منظورپيشگيري از اتلاف هزينه هاي کلان، راهکارهاي مناسب جهت مبارزه با خوردگي شناختهشود.
روش کار: در همين راستا اين تحقيق به منظور بررسي و مقايسه کاربرد مواداکسيدکننده (کلر، پرمنگنات پتاسيم و پراکسيد هيدروژن) جهت پيشگيري از خوردگيبيولوژيکي لوله هاي بتني فاضلاب انجام گرفت و از ميزان پتانسيل اکسيداسيون و احيابه عنوان يک شاخص جهت تعيين وضعيت موجود فاضلاب استفاده به عمل آمد براي هر غلظت بهکار رفته 10 نمونه مدنظر قرار گرفت، ميانگين پتانسيل اکسيداسيون و احيا قبل و بعداز افزودن مواد اکسيدکننده، پس از زمان تماس 15، 30، 45 و 60 دقيقه بررسي و ثبت شد.
نتايج: غلظت لازم کلر، پرمنگنات پتاسيم و پراکسيد هيدروژن جهت پيشگيري از احياسولفات و پديده خوردگي به ترتيب 50، 40 و 12 ميلي گرم در ليتر حاصل شد و سرعت واکنشدر مورد کلر و پرمنگنات سريع و در مورد پراکسيد هيدروژن کندتر بود. در اين مطالعهاستفاده از پراکسيد هيدروژن، هيپوکلريت کلسيم و پرمنگنات پتاسيم داراي اهميتاقتصادي در پيشگيري از خوردگي نشان دادند.
نتيجه گيري: توصيه مي شود تا ساير روشهايپيشگيري از خوردگي مورد بررسي قرار گيرد تا با مقايسه آنها مناسب ترين روش پيشگيرياز خوردگي بيولوژيکي لوله هاي بتني فاضلاب به کار گرفته شود

 


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1016

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما