مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 899
  • بازدید دیروز : 874
  • بازدید کل : 3225721

پیوند ها

50-بررسی عملكرد لرزه ای قابهای فولادی دارای اتصال تیر با جان شكافدار


50-بررسی عملكرد لرزه ای قابهای فولادی دارای اتصال تیر با جان شكافدار

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی عملکرد لرزه ای قابهای فولادی دارای اتصال تیر با جان شکافدار

عبدالرضا زارع (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۱۵۹۶)
استادیار دانشکده مهندسی دانشگاه یاسوج
فرهاد هادی پور - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر

چکیده مقاله:

شکست اتصالات خمشی قابهای فولادی در زلزله نورث ریچ (1994) عدم آگاهی از رفتار واقعی این اتصالات حین زلزله را نمایان ساخت. تنش برشی عمودی در بالهای تیر در ناحیه اتصال عمده ترین عامل بروز شکست های ناحیه اتصال شناخته شد و منجر به طرح اتصالات جدید از جمله اتصال خمشی تیر با جان شکافدار به ستون گردید. در این اتصال با ایجاد دو شکاف در مجاورت بال های بالایی و زیرین تیر از بر ستون با طول مشخص، نیروی برشی بال تیر در ناحیه اتصال حذف و مفصل پلاستیک به ناحیه ای دور از اتصال منتقل می شود. در این مقاله قابهای خمشی با اتصال تیر به ستون شکافدار و قابهای خمشی معمولی که هر دو از نیمرخهای نیم پهن (IPE) ساخته شده در نرم افزار ANSYS مدلسازی گردیده و عملکرد ارزه ای آنهامقایسه شده است. همچنین اثر افزایش بعد دهانه بر روی بهبود عملکرد لرزه ای قابهای دارای این اتصال بررسی شده است. نتایج نشان می دهند که وجود شکاف در جان تیر باعث بهبود عملکرد لرزه ای قابهای خمشی می گردد و همچنین افزایش بعد دهانه باعث کاهش سطح عملکرد لرزه ای قابهای خمشی می گردد که این اثر در قاب های خمشی با اتصال معمولی به مراتب بیشتر است.

کلیدواژه‌ها:

اتصال با جان شکافته، عملکرد لرزه ای، قاب خمشی، اتصالات خمشی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

زارع, عبدالرضا و فرهاد هادی پور، ۱۳۹۰، بررسی عملکرد لرزه ای قابهای فولادی دارای اتصال تیر با جان شکافدار، دومین کنفرانس ملی سازه و فولاد، تهران، انجمن سازه های فولادی ایران،


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (زارع, عبدالرضا و فرهاد هادی پور، ۱۳۹۰)
برای بار دوم به بعد: (زارع و هادی پور، ۱۳۹۰)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1038

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما