مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 173
  • بازدید دیروز : 572
  • بازدید کل : 3248489

پیوند ها

20-عرفی پانل 3D و كاربرد آن در سازه های بتنی و فولادی


20-عرفی پانل 3D و كاربرد آن در سازه های بتنی و فولادی

نویسندگان مقاله پانل 3D و کاربرد آنها در ساختمان های بتنی و فولادی :

خلاصه مقاله:

این پانلها ترکیبی است از شبکه های مش در طرفین پانل که این شبکه ها تشکیل شده از مفتول 3 میلی متری که به روش کششی سرد از مفتول 5/6 میلی متری تهیه شده است و در جهت ارتقا کیفیت جوش این مفتول ها به صورت اسید شور شده میباشند و با تکنولوژی جوش های نقطه ای به صورت شبکه درآمده است و صفحه پلی استایرن با ضخامت 3 الی 20 سانتی متر در بین شبکه های جوش قرار میگیرد و شبکه های مش طرفین پانل توسط خرپاهای مورب (مفتول های برشگیر) به یکدیگر جوش می شوند تا استحکام خود را بصورت همزمان از ترکیب فولاد و بتن به دست آورند و همانند یک قطعه بتن آرمه عمل کنند. در این سیستم به علت یکپارچگی دیوارها و سقف سازه و نیز باربر بودن پانل ها و مکانیزم رفتار جعبه ای ساختمان ، ستون ها و تیرها حذف می شوند و به دلیل کاهش وزن سازه نیروهای دینامیکی ناشی از زلزله و عوامل محیطی دیگر به شدت کاهش می یابد قابلیت عالی برش پذیری پانل ها امکان اجرای هرگونه طرح معماری را فراهم می سازد ، لازم به ذکر است این پانل ها به دلیل دارا بودن لایه پلی استایرن صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف سوخت و انرژی دارند و هم چنین بهترین عایق برای صدا و صوت می باشد. پانل های سه بعدی را می توان به هر شکل و ابعاد مورد نیاز یه راحتی برش داد و برش بازشو ها اعم از درب و پنجره به راحتی امکان پذیر است و تاسیسات برق و مکانیکی قبل از بتن پاشی پانل ها در فضای خالی بین مش و پلی استایرن به سهولت قابل اجرا بوده و در نتیجه زمان نصب تاسیسات در این روش سریعتر از روش های دیگر می باشد . پلی استایرن مصرفی در هسته این پانل ها از نوع گرید و دارای درجه مقاوت در برابر حریق با ضریب مقاومت استاندارد 90 تا 120 می باشد و نیز حاوی لکرو فلوئوکربن آسیب رسان به دو لایه اوزون نمی باشد و دود سمی تولید نمی کنند . وزنی که این پانلها پس از اجام شاتکریت ( بتن پاشی) تحمل می کنند با توجه به آزمایشات بار ساختمانی انجام شده 200کیلوگرم برمتر مربع می باشد که بسیار قابل توجه می باشد .

با پیشرفت صنعت ساخت و ساز دردنیا با بالا بردن سطح کیفی کار و بهره وری بیشتر نوآوریهایی صورت گرفته است و با توجه به رشد تکنولوژیهای روز دنیا و پیشرفت مصالح ساختمانی و نیاز کشورمان به اینگونه مصالح لازم است روشهای استفاده ازاینگونه مصالح متناسب با نیاز و ویژگی های خاص منطقه ای تدوین و مورد استفاده قرار گیرد یکی ازاین مصالح نوین 3Dپانلها هستند که دراین مقاله سعی شده است به معرفی بیان نحوه ساخت کاربرد درساختمان و ویژگی های آن پرداخته شود درانتها با توجه به اهمیت رفتار لرزه ای کاهش وزن ،افزایش سرعت اجرای ساختمان ، استفاده ازاین پانلها درساختمان های درحال ساخت و همچنین اسکان موقت آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه توصیه گردیده است.

سیستم پانل های سه بعدی اولین بار در سال 1967 توسط شخصی به نام ویکتور وایزمن در کالیفرنیای آمریکا به ثبت رسید . شرکت ها ی متعددی در جهان به ساخت این پانل ها و اجرای ساختمان های پانلی مبادرت ورزیده اند ؛ از سوی آن شرکت ها کارهای آزمایشگاهی و مطالعات نظری متعدد در مؤسسات تحقیقاتی مختلف برای مستند سازی و تهیه مدارک فنی مربوط به طراحی و اجرا انجام شده است. اکثر مدارک فنی مذکور به صورت مدارک انحصاری برای شرکت های مذکور درآمده و صرفا برای تولیدات آن شرکت قابل استفاده است و به همین دلیل تا کنون آیین نامه مرجعی ازاین سیستم ساختمانی در ادبیات فنی جهانی ملاحظه نمی شود . در سال های اخیر استفاده از روش های تولید صنعتی و نیمه صنعتی جهت پاسخگویی به نیاز مسکن از اهداف و سیاست های مهم کشور ما می باشد به طوری که حجم عظیمی از ساخت و ساز ها باید با بهره گیری از قطعات پیش ساخته در کارخانجات تولید صنعتی ساختمان تامین گردد. لذا نیاز به این روش نوین در ساخت و ساز، بهترین تدبیر جهت برطرف کردن مرزهای بحرانی برای انبوه سازی می باشد . در راستای رسیدن به این اهداف نوع جدیدی از مصالح ساختمانی از نوع پانل های پیش ساخته در صنعت ساختمان با نام دیوارهای (دیوار های سه بعدی ) وارد عرصه شدند. 3D PANEL با توجه به عملکرد بدون نقص این سیستم در ساخت و ساز توانست به صورت سریع بهترین جایگزین برای مصالح سنتی موجود در کشور ما باشد و در این میان در مقایسه با محصولات مشابه توانست به عنوان پدیده ای جدید انتخاب شود.

 

برخی از مزایای دیواره های سبک سه بعدی 3D Panel

 

  • کاهش وزن ساختمان به علت سبکی سقف و دیوارهای ساخته شده از پانل سه بعدی
  • سرعت حمل و نقل و سهولت بالا کشیدن پانل ها در ساختمانهای مرتفع
  • مقاومت زیاد در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله به علت یکپارچگی سازه
  • عایق در برابر حرارت ، برودت و رطوبت و صدا .
  • مقاوم در برابر آتش سوزی به علت وجود قشرهای بتنی طرفین پانل .
  • نفوذ ناپذیری ساختمان در برابر حشرات .
  • امکان حمل و نقل و بکارگیری دیوار پانل در مناطق صعب العبور جهت احداث ساختمان .
  • کاهش وزن آهن و بتن مصرفی 8
  • دستیابی به فضای مفید بیشتر به علت ضخامت ناچیز دیوارهای سه بعدی .
  • آزادی عمل در اجرای طرحهای متنوع و هرگونه نماسازی داخلی و خارجی در سیستم های قوسی و سینوسی ، به علت انعطاف پذیری قطعات پیش ساخته دیوارهای سه بعدی .
  • صرفه جویی در هزینه فونداسیون وشناژ و اسکلت ساختمانهای بلند مرتبه به دلیل وزن اندک سقف و دیوارهای پانل .( از700کیلوگرم به 280کیلوگرم کاهش می یابد . )
  • صرفه جویی در هزینه تهویه مطبوع ساختمان در گرمایی 50% یا سرمایی 80% به دلیل ججلوگیری از تبدیل حرارت ویابرودت ،درنتیجه صرف انرژی کمتر اعم از مواد سوختنی یا برق ..
  • افزایش عمر مفید ساختمان و دستگاه های تاسیساتی آن .
  • عدم نفوذ نسبی آلودگی صوتی و ایجاد آرامش برای ساکنین ساختمان در شهر های بزرگ
  • بازگشت سرمایه گذاری در امور ساختمان سازی در کوتاه ترین زمان
  • عبور دادن لوله های آب و فاضلاب و برق و تلفن به سادگی از زیر شبکه پانل و نصب چارچوب درها و کلاف فلزی پنجره ها فبل از بتن پاشی و کلا " اجرای تاسیسات ساختمان
  • عدم نیاز به کنده کاری و تخریب تاسیساتی دیوارها و سقف در نتیجه عدم انباشت نخاله که صرفه جویی در هزینه و وقت را به دنبال دارد.
  • برای داشتن ادامه این مقاله میتوانید آنرا دانلود کنید ...

 

کلیدواژه‌ها:

3D Panel - پانل های باربر - پانل های غیر باربر - پانل های سقفی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مشتاق, امین و حدیث اکرم، ۱۳۸۷، معرفی پانل 3D و کاربرد آن در سازه های بتنی و فولادی، چهاردهمین کنفرانس دانشجویان مهندسی عمران سراسر کشور، سمنان، دانشگاه سمنان،


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مشتاق, امین و حدیث اکرم، ۱۳۸۷)
برای بار دوم به بعد: (مشتاق و اکرم، ۱۳۸۷)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 551

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما