مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 368
  • بازدید دیروز : 641
  • بازدید کل : 3248112

پیوند ها

17-مقاوم سازی قابهای بتن مسلح به كمك بادبند های فولادی


17-مقاوم سازی قابهای بتن مسلح به كمك بادبند های فولادی

مقاله مقاوم سازی قاب های بتن مسلح توسط بادبند فولادی

خلاصه:

از جمله روش های مقاوم سازی قاب بتن مسلح در برابر نیروهای جانبی مانند باد و به ویژه زلزله، استفاده از بادبندهای فولادی و فلزی است. تحقیقات صورت گرفته برای مقاوم سازی این گونه از سازه از ابتدای دهه 80 میلادی شروع شده و در اکثر موارد از بادبندی به صورت غیر مستقیم و به واسطه یک قاب فولادی محصور در قاب بتنی مورد استفاده قرار گرفت. این سیستم علاوه بر هزینه زیاد، ممکن است باعث اندرکنش دینامیکی بین قاب های فولادی و بتنی با رفتارهای دینامیکی متفاوت شده و بر اثر آن مقاومت یک و یا هر دو سیستم کاهش یابد. از این رو تعبیه سیستم بادبندی فولادی به گونه ای که مشکلات فنی و اقتصادی کمتری داشته باشد، گزینه شایسته ای به نظر می رسد.
در این مقاله مشاهده خواهید کرد که بادبند کششی سهم زیادی در مقاومت جانبی به عهده دارد و در تمام حالت ها خرابی نهایی با خرابی بادبند کششی به دنبال خرابی بادبند فشاری همراه است. از مطالعه اثر بادبندهای فولادی چنین بعمل آمد که جزئیات محل اتصال بادبندی ب قاب در مقاومت جانبی قاب اثر مستقیم دارد.

 بادبند فلزی در ساختمان فولادی

در سال 1980 سوگانا و فوجی مارا تحقیقاتی در زمینه استفاده از مهاربند خارجی به صورت آزمایشگاهی بروی چند نمونه و مقایسه آن با میانقابهای بنایی و بتنی انجام دادند و به نتایج رضایت بخشی در مورد سختی و اتلاف انرژس یسازه دست یافتند و از این رو برای مقاوم سازی مدرسه ای استفاده کردند.

 

تعدادی ساختمان قبل از زلزله 1985 مکزیکو سیتی با همان روش مقاوم سازی شد که بعد از زلزله مشخص شد که عملکرد خوبی داشته است.

در سال 1992 الهی و شهبازیان در مقاله ای به عنوان (بررسی روشهای تقویت سازه های موجود در برابر زلزله ) تصریح کرده اند که بادبندهای فلزی می توان در جهت تقویت استفاده نمود و از لحاظ اقتصادی می تواند ارزانتر از روشهای دیوار سازه ای باشد.در سال 1374 محققین از این روش و با اتصال مستقیم بادبندها بوسیله اتصال پیچی و مهره ای ساختمان 8 طبقه بتنی را تقویت کردند.

از جمله روشهای تقویت ساختمان های دارای قابهای بتن مسلح :

برای این نوع از تقویت دو روش وجود دارد:

1-روش تقویت سازه ای : که در این روش اصلاح ظرفیت لرزه ای (مقاوم - شکل پذیری - سختی ) کلسازه مد نظر است.

1-1-اضافه کردن دیوارهای سازه ای (میان قاب - دیوار کناری ):

بتن با پانل های پیش ساخته

بتن درجا

بلوکهای بتنی

برای داشتن ادامه مقاله میتوانید آنرا دانلود کنید...

کلیدواژه‌ها:

قاب - بادبندی - فولادی - بتن مسلح - زلزله

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید:

زمانی, مجید؛ احسان ثابت و دانیال ثابت، ۱۳۸۵، مقاوم سازی قاب های بتن مسلح به کمک بادبند های فولادی، اولین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم سازی ایران، تهران، مرکز ملی مقاوم سازی ایران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (زمانی, مجید؛ احسان ثابت و دانیال ثابت، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (زمانی؛ ثابت و ثابت، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 867

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما