مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 386
  • بازدید دیروز : 865
  • بازدید کل : 3224334

پیوند ها

196- بررسی میزان خطا در طراحی بر اساس عملكرد سازه های فولادی توسط تحلیل دینامیكی غیرخطی مقیاس شده


196- بررسی میزان خطا در طراحی بر اساس عملكرد سازه های فولادی توسط تحلیل دینامیكی غیرخطی مقیاس شده

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی میزان خطا در طراحی بر اساس عملکرد سازه های فولادی توسط تحلیل دینامیکی غیرخطی مقیاس شده

هوشنگ غیبی - کارشناسی ارشد سازه، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه شهید باهنر کرمان
رضا رهگذر - دانشیار بخش مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه شهید باهنر
علی پزشکی - دانشجوی دکتری زلزله، دانشگاه علوم و تحقیقات و فناوری

چکیده مقاله:

آئین نامه های موجود، برای طراحی سازه های جدید کاربرد دارند، اما برای ارزیابی سازه های ساخته شده بر اساس آئین نامه های قبلی نمی توان از استانداردهایی مثل 2800 ایران استفاده کرد، بلکه دستورالعمل هایی مثل FEMA یا آئین نامه به سازی لرزه ای ایران که با استفاده از مفهوم طراحی بر اساس عملکرد به ارزیابی ساختمان های موجود می پردازند، نیاز می باشد. در این مقاله به بررسی عملکرد قابهای فولادی قاب خمشی توسط دستور العمل FEMA پرداخته شده است. دستور العمل FEMA-356 بر اساس تحلیل بار افزون (Pushover) به تحلیل استاتیکی غیرخطی سازه پرداخته و از این طریق عملکرد سازه را به روش ساده تری نسبت به آنالیز دینامیکی غیرخطی که احتیاج به مهارت وتجربه خاص برای تفسیر نتایج دارد تعیین خواهد کرد. همواره استفاده از روشهای تحلیل استاتیکی غیرخطی در دستور العمل FEMA یکسری خطاها را به همراه خواهد داشت که نیاز به انجام یک آنالیز دینامیکی غیرخطی را آشکار می سازد اما با بکارگیری رهیافتهای آماری و روش آنالیز دینامیکی غیرخطی مقیاس شده (ScaledNDP) می توان نیاز به آنالیز دینامیکی غیرخطی را تا حد زیادی برطرف ساخت. در این مقاله توسط دو دستورالعمل ذکرشده به بررسی عملکرد سازههای فولادی قاب خمشی پرداخته و نقاط ضعف و قوت روشهای آنالیز در دستورالعمل FEMA-356 برای مدل 3، 6، 9 و 12 طبقه مشخص خواهد شد که البته به علت اختصار نتایج فقط برای مدل 12 طبقه ارائه خواهد شد.

کلیدواژه‌ها:

تحلیل دینامیکی غیرخطی - قاب فولادی خمشی - FEMA-440

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

غیبی, هوشنگ؛ رضا رهگذر و علی پزشکی، ۱۳۸۸، بررسی میزان خطا در طراحی بر اساس عملکرد سازه های فولادی توسط تحلیل دینامیکی غیرخطی مقیاس شده، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (غیبی, هوشنگ؛ رضا رهگذر و علی پزشکی، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (غیبی؛ رهگذر و پزشکی، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 623

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما