پیوند ها
امیر کاووسی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۶۳)
دانشیار دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس
علی بابازاده - کارشناس ارشد راه و ترابری، دانشگاه تربیت مدرس
امروزه کاربرد روش های مکانیستیک تجربی در طراحی روسازی های آسفالتی گسترش یافته است. در این تحقیق، با توجه به نوع، ترکیب و میزان بارهای محوری عبوری و خصوصیات مکانیکی مصالح روسازی، دو نوع روسازی آسفالتی، به روش آشتو 1993 و روش مکانیستیک تجربی با استفاده از نرم افزار Kenlayer، طراحی شده اند. نتایج حاصل از طریق تحلیل حساسیت نسبت به تغییر برخی پارامترهای موثر در طراحی، مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفته است. بر اساس این نتایج، در اغلب موارد ضخامت لایه آسفالتی حاصل از طراحی و روش آشتو بیش از ضخامت حاصل از روش مکانیستیک- تجربی بود. همچنین نتیجه گردید که ارزیابی خرابی های سازه ای روسازی با استفاده از نرم افزار Kenlayer دقیق تر صورت می گیرد.
طراحی به روش های مکانیستیکی - تجربی و آشتو - مدول برجهندگی - خستگی - تعییر شکل
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (کاووسی, امیر و علی بابازاده، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (کاووسی و بابازاده، ۱۳۸۸)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان