پیوند ها
حمید بهبهانی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۸۶)
استاد دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
سعید دلیرپور - کارشناس ارشد راه و ترابری، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران
رویه راهها در اثر عوامل جوی نظیر بارندگی، یخ زدگی، تابش خورشید و اثرات سایشی چرخ وسایط نقلیه، لاستیک یخ شکن و دیگر عوامل در طول دوران بهره برداری دچار فرسایش می شوند. در صورتیکه اقدامات ترمیمی صحیح در زمان مناسب روی این سطوح انجام نشود، خرابیها گسترش یافته و لایه های زیری روسازی نیز دچار آسیب می گردند. برای پیشگیری از تشدید فرسودگی و تخریب سطح راهها از اقدامات اصولی و ارزان قیمتی در ابتدای شروع خرابی استفاده می شود، که یکی از آسفالت های سطحی، اسلاری سیل (دوغاب قیری) می باشد. اسلاری سیل مخلوطی از مصالح ریزدانه، قیر امولسیونی، آب و فیلر است. در این تحقیق به طراحی و ساخت دستگاه تست چسبندگی اسلاری سیل بر اساس استاندارد ASTM پرداخته می شود و در نهایت نتایج انجام آزمایش با استفاده از مصالح تیپ 1 و فیلر معدنی سیمان 425-1 به میزان یک درصد پرداخته می شود و زمان بازگشایی مسیر توسط این دستگاه تعیین می گردد.
اسلاری سیل - زمان عمل آوری - دستگاه تست چسبندگی - قیر امولسیون
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بهبهانی, حمید و سعید دلیرپور، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (بهبهانی و دلیرپور، ۱۳۸۸)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان