پیوند ها
ماشاءاله سعیدیان طبسی بجستانی - استادیار، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده مهندسی، گروه عمران
کسری خواجوی - دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده مهن
غالباً در بررسی عملکرد قوسهای افقی از مفهوم سرعت طراحی استفاده میشود. در این حالت فرض میشود که حداکثر سرعت وسیله نقلیه درقوس، برابر سرعت طراحی باشد. این مقاله، با بررسی گزارشهای تحقیقاتی و مقالات معتبر، به بیان الگوریتمهای تعیین پارامتر " شاخص قابلیت اعتماد " و شناسایی مرزهای ایمنی در مرحله طراحی قوسهای افقی پرداخته است. در این راستا، با بهره گیری از نظریه ی قابلیت اعتماد و به منظورتشخیص رفتار رانندگان در پاسخ به گزینه های مختلف طرح، از مفهوم " احتمال برآورده نشدن معیار طرح " استفاده شده است. مهمترین نتیجه این رویکرد، تغییر در رویهی فکری متخصصان ایمنی راه است که بهجای تمرکز روی چگونگی اصلاح مشکلات موجود، بر چگونگی طرحریزی مسیرهای عاری از مشکلات تمرکز پیدا کنند.
نظریه قابلیت اعتماد - شاخص قابلیت اعتماد - قوس افقی - طرح هندسی راه - سطح ایمنی
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سعیدیان طبسی بجستانی, ماشاءاله و کسری خواجوی، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (سعیدیان طبسی بجستانی و خواجوی، ۱۳۸۹)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان