پیوند ها
سعید محمد - دانشجوی دکتری رضشته مهندسی عمران (راه و ترابری) دانشگاه تربیت مدرس
ابوالفضل حسنی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۶۲)
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس
امروزه طراحی روسازی بلوکی بتنی به منظور، استفاده در روسازی های صنعتی که تحت بار گذاری سنگین قرار می گیرد (همانند بنادروفرودگاه ها) کاربرد گسترده ای در دنیا پیدا کرده است. علیرغم وجود آیین نامه های محدودی در دنیا برای طراحی این نوع روسازی، هنوز اختلاف نظرهای جدی درمورد نحوه طراحی وجود دارد، این اختلاف نظرها به حدی است که تاثیر جدی در هزینه های تمام شده طرح می گذارد و لذا انتخاب طرح مناسب به لحاظ اقتصادی و فنی همواره یکی از مسایل مهم برای تصمیم گیری مدیران در این بخش می باشد. هدف از این تحقیق مطالعه گزینه های مختلف طراحی برای روسازی بلوکی بتنی در بندر شهید رجایی واقعی در نزدیکی بندر عباس در جنوب ایران می باشد. در این بندر که با همکاری مهندسین مشاور جرب خارجی طراحی گردیده است، مجریان پروژه به منظور کاهش هزینههای طرح با دقت نظر در رعایت کیفیت؛ نسبت به بررسی انواع گزینه های اجرایی پرداخته اند. گزینه های فرا روی ما در این کار، عبارتند از استفاده از اساس تثبیت شده با سیمان بر روی زیر اساس دانه ای؛ استفاده از اساس تثبیت شده با قیر (پلیمری یا معمولی) بر روی زیر اساس تثبیت شده با آهک و استفاده از اساس سیمانی بر روی زیر اساس تثبیت شده با آهک. این تحقیق مروری است بر مسایل فنی و اقتصادی این گزینه ها جهت اتخاذ تصمیم مناسب.
روسازی بلوکی - بندر - اساس - بتن - تثبیت
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (محمد, سعید و ابوالفضل حسنی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (محمد و حسنی، ۱۳۸۵)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان