ثبت نام کاربر جدید | راهنمای استفاده از سایت | عضویت ویژه کتابخانهها | پشتیبانی کاربران
عنوان
مقاله
ارائه مدل طراحی مسیر سرویس مدارس و حل آن با الگوریتم ژنتیک
اعتبار موردنیاز: ۱ | تعداد صفحات: ۱۵ | تعداد نمایش خلاصه: ۵۴۹ | نظرات: ۰
حجم فایل: ۲۹۳.۸۴ کلیوبایت (فایل این مقاله در ۱۵ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)
راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله
اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید. با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید. لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید. در پایگاه سیویلیکا عموما مقالات زیر ۵ صفحه فولتکست محسوب نمی شوند و برای خرید اینترنتی عرضه نمی شوند. برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.
با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۵ صفحه است در اختیار داشته باشید.
قیمت این مقاله : ۳۰,۰۰۰ ریال
آدرس ایمیل خود را در زیر وارد نموده و کلید خرید با پرداخت اینترنتی را بزنید. آدرس ایمیل:
مشخصات نویسندگان مقاله ارائه مدل طراحی مسیر سرویس مدارس و حل آن با الگوریتم ژنتیک
پویا حجتی - کارشناس ارشد برنامه ریزی حمل و نقل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ج حسن جوانشیر - استادیار دانشکده صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبآرمان بلوکیان رودسری - کارشناس ارشد برنامه ریزی حمل و نقل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جلی امامی لنگرودی - کارشناس ارشد برنامه ریزی حمل و نقل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ج
چکیده مقاله:
مسیر حرکت سرویسهای مدارس در کشور به صورت تجربی و بدون در نظر گرفتن مسیر بهینه علمی تعیین میگردد. همواره طی شدن مسیر اضافی توسط این سرویسها باعث افزایشجابجایی و افزایشمصرفسوخت و صرف هزینههای اقتصادی هنگفت خواهد شد. هدف از این مقاله ارائه مدل ریاضی است تا بر اساس آن بتوان با توجه به حساسیت فوقالعاده دانشآموزان و تاثیر روند و زمان جابجایی بر روحیات آنها کمینهمسافت و زمان حرکت را تبیین نماید. این مقاله در دو سطح انجام گرفته است. سطح اول با تعیین پارامترهای موثر در طراحی مسیر سرویس مدارس، تبیین مدل گشت. کمینه هزینه شاخص اصلی مدلسازی است کهمبتنی بر کمینه کل مسافت طی توسط ناوگان میباشد. اما در سطح دوم روش فراابتکاری برای حل مدل الگوریتم ژنتیکاست. دلیل انتخاب این مدل تجمعی بودن الگوریتم ژنتیک، و ارائه تفکیکبهتری از نواحیکهدر آنها احتمال پیدا شدن جواب وجود دارد، بوده است. در پایان این مقاله، پس از بدست آمدن جوابهای اولیه با حالت پیش فرض نرمافزار متلب در این قسمت مدل با عملگرهای ترکیب و جهش کالیبره شده حلمیشود و جوابها با هم مقایسه میشوند تا نتایج بدست آمده مورد ارزیابی قرار گیرد. نتایج مثالهای حل شده با الگوریتم ژنتیکنشاندهنده، درستی روشو اعتبار متدولوژی مورد استفاده است.
کلیدواژهها:
طراحی مسیر - سرویسمدارس - الگوریتم ژنتیک
نحوه استناد به مقاله:
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
حجتی, پویا؛ حسن جوانشیر؛ آرمان بلوکیان رودسری و لی امامی لنگرودی، ۱۳۹۱، ارائه مدل طراحی مسیر سرویس مدارس و حل آن با الگوریتم ژنتیک، یازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،
ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حجتی, پویا؛ حسن جوانشیر؛ آرمان بلوکیان رودسری و لی امامی لنگرودی، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (حجتی؛ جوانشیر؛ بلوکیان رودسری و امامی لنگرودی، ۱۳۹۱)