مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 24
  • بازدید دیروز : 497
  • بازدید کل : 3388855

پیوند ها

306- شبیه سازی اثر درزه ها بر رفتار هیدرولیکی سفره کارستی در محل سد کوثر


306- شبیه سازی اثر درزه ها بر رفتار هیدرولیکی سفره کارستی در محل سد کوثر

مشخصات نویسندگان مقاله شبیه سازی اثر درزه ها بر رفتار هیدرولیکی سفره کارستی در محل سد کوثر

مهدی راه انجام - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده زمین شناسی، پردیس علوم، دانشگاه تهران
جواد اشجاری - استادیار آبهای زیرزمینی، دانشکده زمین شناسی، پردیس علوم، دانشگاه ته

چکیده مقاله:

حرکت آب در لایه های کارستی در محل سدها تابع پارامترهای محیطی متعددی است که از آن جمله میتوان به فشار بالادست، بازشدگی و زبری درزه و شکافها اشاره کرد. در مطالعه حاضر اثر پارامترهای مزبور بر رفتار هیدرولیکی سفره کارستی در محل سد کوثر مورد ارزیابی قرار گرفته است، بدین منظور پس از جمع آواری داده های مورد نیاز، از مدل تخلخل دوگانه برای مدل کردن سفره کارستی استفاده شده است. بررسیها نشان میدهند که میزان ذخیره بطور عمده متاثر از سیستم درزه با پهنای بازشدگی کمتر از 1 میلیمتر تا چندین 10 میکرومتر است، درزه هایی با پهنای گشادشدگی بزرگ میتوانند مسیرهای ورودی و خروجی را به هم متصل کند. کانالهای کارستی که باز باقیمانده اند، مسیرهای تراوش میانبر درزه ها میشوند و بدینسان افزایش مجموع هدایت هیدرولیکی را باعث میشوند، که در بدترین حالت، کاندویتهای بزرگ زیر پرده آببند ممکن است بطور موثری آب را به طرف بعضی چشمه ها زهکشی کنند.

کلیدواژه‌ها:

کارست - مدل - سد کوثر

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

راه انجام, مهدی و جواد اشجاری، ۱۳۸۹، شبیه سازی اثر درزه ها بر رفتار هیدرولیکی سفره کارستی در محل سد کوثر، پنجمین کنگره ملی مهندسی عمران، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (راه انجام, مهدی و جواد اشجاری، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (راه انجام و اشجاری، ۱۳۸۹)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 459

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما