مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 437
  • بازدید دیروز : 1219
  • بازدید کل : 3251902

پیوند ها

283-بررسی رسوبگذاری و تشكیل دلتا و جریان غلیظ زیرین درپشت مخازن سدها و مدلسازی عددی آنها


283-بررسی رسوبگذاری و تشكیل دلتا و جریان غلیظ زیرین درپشت مخازن سدها و مدلسازی عددی آنها

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی رسوبگذاری و تشکیل دلتا و جریان غلیظ زیرین درپشت مخازن سدها و مدلسازی عددی آنها

مژگان بی مکر - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی آب
محمدعلی بنی هاشمی - استادیار دانشگاه تهران

چکیده مقاله:

پدیده رسوب درمخازن سدها علاوه برآنکه باعث کاهش ظرفیت سد می گردد ممکن است کارکرد برخی از تاسیسات سدها مثل برخی دریچه ها را نیز دچار اختلال کند هنگامی که یک جریان حامل رسوب به ناحیه برگشت آب یک مخزن می رسد رسوب معلق شروع به ته نشین شدن کرده و تحت شرایط خاص تشکیل دلتای رسوبی را میدهد که بطور معمول از سه ناحیه مشخص تاپ ست و فورست و باتوم ست تشکیل شده است جریان حامل رسوب درزیرسطح آزاد آب تشکیل زیرجریان گل آلود یا غلیظ را میدهد چنانچه جریان غلیظ به سد برسد و تخلیه نشود تشکیل یک موج متحرک به عقب را میدهد این موج درنهایت به صورت یک پرش هیدرولیکی به حالت پایدار می رسد که درپایین دست آن دریاچه گل آلود مستغرق با رسوبات ریزدانه معلق تشکیل شده است دراینم قاله ابتدا به توصیف و بررسی مدلسازی های معروف یک بعدی و دو بعدی و سه بعدی که برای شبیه سازی رسوبگذاری درمخازن سدها و رودخانه به کارگرفته می شوند می پردازیم و سپس به بررسی و مدلسازی یکی از مدلهای عددی کارامد جهت توصیف پدیده های مذکور رسوب گذاری که با استفاده ازتکنیک تشخیر شوک می باشد پرداخته می شود و نتایج ارایه می شود.

کلیدواژه‌ها:

پیشروی دلتا - جریان غلیظ گل آلود زیرین - مدلسازی های عددی - پرش هیدرولیکی داخلی - رسوبگذاری

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

بی مکر, مژگان و محمدعلی بنی هاشمی، ۱۳۹۱، بررسی رسوبگذاری و تشکیل دلتا و جریان غلیظ زیرین درپشت مخازن سدها و مدلسازی عددی آنها، نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان،


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بی مکر, مژگان و محمدعلی بنی هاشمی، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (بی مکر و بنی هاشمی، ۱۳۹۱)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 571

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما