مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 683
  • بازدید دیروز : 1007
  • بازدید کل : 3250929

پیوند ها

93- تعیین میزان آبگذری دریچه تخلیه كننده ی تحتانی سدها با استفاده از مدل ریاضی ومدل فیزیكی


93- تعیین میزان آبگذری دریچه تخلیه كننده ی تحتانی سدها با استفاده از مدل ریاضی ومدل فیزیكی

مشخصات نویسندگان مقاله تعیین میزان آبگذری دریچه تخلیه کننده ی تحتانی سدها با استفاده از مدل ریاضی ومدل فیزیکی

محمدابراهیم بنی حبیب - دکترای مهندسی آب، استادیار دانشگاه تهران-پردیس ابوریحان
عباس قاهری - دکترای هیدرولوژی و منابع آب، استادیاردانشکده عمران دانشگاه علم وصنع
مجید صادقی حسن آبادی - فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سازه های هیدرولیکی دانشکده عمران دانشگاه

چکیده مقاله:

امروزه تعیین میزان دبی خروجی از تخلیه کننده سدها برای کنترل و برنامه ریزی بهتر منابع آب مورد توجه بسیاری از مهندسین، محققین و متخصصین مرتبط با این مایع ارزشمند و استراتژیک قرار گرفته است، با این وجود بررسی تحقیقات انجام یافته نشان می دهد که مدلهای ارائه شده عمدتا برای دریچه های تخلیه کننده های سطحی آزمایش شده اند. مقاله حاضر بر آن است تا با استفاده از مدلهای ریاضی وفیزیکی میزان آبگذری دریچه تخلیه تحتانی سدها را تعیین نموده و با مقایسه نتای دو مدل مذکور صحت و دقت نتایج مدل ریاضی را سنجش و ارزیابی نماید. در مدل ریاضی برای حل معادله لاپلاس جریان (با فرض سیال ایده آل) از روش اختلاف محدود استفاده شده و شرایط مرزی معادله دیفرانسیل مورد نظر برای تابع جریان تعریف گردیده است، برای حل دستگاه معادلات حاصل نیز از روش تکراری گوس سایدل استفاده شده که پروفیل جریان خروجی و مقادیر تابع جریان تعیین گردیده است، برای حل دستگاه معادلات حاصل نیز از روش تکراری گوس سایدل استفاده شده که پروفیل جریان خروجی و مقادیر تابع جریان با استفاده ازشرط فشار صفر جریان خروجی اصلاح گردیده است. بمنظور مقایسه نتایج دو مدل، قسمتی از مخزن سد به همراه مجرای تخلیه کننده و دریچه شبیه سازی شده است. برای صحت یابی نتایج مدل ریاضی، یک مدل فیزیکی شامل مخزن سد، مجرا و دریچه ساخته شده و برای باز شدگی های مختلف دریچه، میزان دبی عبوری از دریچه اندازه گیری شده است. مقایسه نتایج مدل ریاضی و فیزیکی نشان میدهد که نتایج مدل ریاضی مطابقت خوبی با نتایج مدل فیزیکی دارد و مدل ارائه شده می تواند برای تعیین میزان آبگذری دریچه تخلیه کننده تحتانی سدها مورد استفاده قرار گیرد، همچنین در تحقیق حاضر میزان تاثیر ضریب افت بر فشردگی جریان تعیین شده است.

کلیدواژه‌ها:

تخلیه کننده سدها - ضریب افت - گوس سایدل - مدل ریاضی و فیزیکی - دبی عبوری

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

بنی حبیب, محمدابراهیم؛ عباس قاهری و مجید صادقی حسن آبادی، ۱۳۸۵، تعیین میزان آبگذری دریچه تخلیه کننده ی تحتانی سدها با استفاده از مدل ریاضی ومدل فیزیکی، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بنی حبیب, محمدابراهیم؛ عباس قاهری و مجید صادقی حسن آبادی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (بنی حبیب؛ قاهری و صادقی حسن آبادی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 461

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما