مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 23
  • بازدید دیروز : 1219
  • بازدید کل : 3251488

پیوند ها

88- تعیین پارامترهای مقاومت برشی توده سنگ با آزمایش برش برجا مورد مطالعاتی ساختگاه سد مخزنی نرماب


88- تعیین پارامترهای مقاومت برشی توده سنگ با آزمایش برش برجا مورد مطالعاتی  ساختگاه سد مخزنی نرماب

مشخصات نویسندگان مقاله تعیین پارامترهای مقاومت برشی توده سنگ با آزمایش برش برجا مورد مطالعاتی : ساختگاه سد مخزنی نرماب

عبدالحکیم جاوید - دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک سنگ، دانشگاه شهید باهنر کرمان
سعید کریمی نسب - استادیار دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه شهید باهنر کرمان
رضا رحمان نژاد - استادیار دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه شهید باهنر کرمان

چکیده مقاله:

ارزیابی پایداری بعضی از سدها در برابر لغزش نسبت به انواع دیگر سدها از اهمیت بیشتری برخوردار است. سدهای خاکی معمولا تکیه گاه های کم شیبی دارند و تنش های برشی القایی ایجاد شده و درانها نیز مقادیر کمی برخوردارند، در نتیجه اکثر پی های سنگی به راحتی در برابر این تن شها مقاومت می کنند. تکیه گاه های سد نرماب متشکل از سنگ های ولکانیکی آندزیتیک بازالتی است که دارای سطوح ضعیف زمین شناسی با شیب و جهت یافتگی نامناسب می باشند. بنابراین شیب هایی که تکیه گاه های مخزن را تشکیل میدهند، می بایستی از نظر پتانسیل لغزش مورد بررسی قرار گیرد. بررسی کامل و انجام آزمایش های برش برجا بر روی تعدادی بلوکهای مشابه، واقع در گالری تکیه گاه راست سد نرمال صورت پذیرفت. اصول بکارگرفته شده در فرآیند اطلاعات حاصل از این آزمایش ها که در این مقاله آورده شده است، مبتنی بر روش پیشنهادی انجمن بین المللی مکانیک سنگ (ISRM) می باشد. ISRM پیشنهاد می کند که آزمایش برش حداقل بر روی 5 بلوک در یک محدوده انجام شود. برای حفظ حالت طبیعی سطح برش قبل از آزمایش، آماده سازی محل باید با دقت و حساسیت زیاد انجام شود. نتایج آزمایش در محدوده انجام شود. برای حفظ حالت طبیعی سطح برش قبل از آزمایش، آماده سازی محل باید با دقت و حساسیت زیاد انجام شود. نتایج آزمایش در محدوده انجام شده به صورت زوج هایی از ؟؟؟ و ؟؟؟ تعیین شدند. با بکاربردن معیار کولمب، مقادیر پارامترهای مقاومت برشی تعیین شدند نتایج نشان میدهد که مقادیر پارامترهای مقاومت برشی که از آزمایش های آزمایشگاهی بدست آمدند، خیلی بیشتر از مقادیر هستند که از آزمایش های برجا بدست آمدند. این آزماش ها نشان دادند که آماده سازی بلوک ها به همراه روش انجام ازمایش ها تاثیر زیادی بر تعبیرو تفسیر نتایج آزمایش ها دارند.

کلیدواژه‌ها:

تنش برشی برجا - سد نرماب - توده سنگ - بازالت آندزیتی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

جاوید, عبدالحکیم؛ سعید کریمی نسب و رضا رحمان نژاد، ۱۳۸۵، تعیین پارامترهای مقاومت برشی توده سنگ با آزمایش برش برجا مورد مطالعاتی : ساختگاه سد مخزنی نرماب، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران،


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (جاوید, عبدالحکیم؛ سعید کریمی نسب و رضا رحمان نژاد، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (جاوید؛ کریمی نسب و رحمان نژاد، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 529

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما