مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 225
  • بازدید دیروز : 1219
  • بازدید کل : 3251690

پیوند ها

82- مطالعه و بررسی مشكلات آبگیرها در سدهای انحرافی و ارائه راه حل های مناسب برای مقابله با آن (مطالعه موردی آبگیر منطقه شرق شبكه آبیاری دز درسد انحراف


82- مطالعه و بررسی مشكلات آبگیرها در سدهای انحرافی و ارائه راه حل های مناسب برای مقابله با آن (مطالعه موردی آبگیر منطقه شرق شبكه آبیاری دز درسد انحراف

مشخصات نویسندگان مقاله مطالعه و بررسی مشکلات آبگیرها در سدهای انحرافی و ارائه راه حل های مناسب برای مقابله با آن (مطالعه موردی آبگیر منطقه شرق شبکه آبیاری دز درسد انحرافی دز)

لیلا نجفی - کارشناس ارشد سازه های هیدرولیکی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
امیرالدین صدرنژاد - دانشیار دانشکده عمران ، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران
فیروز بهادری خسروشاهی - عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران
سعیدرضا صباغ یزدی - استادیار دانشکده عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران

چکیده مقاله:

پدیده ترسی مواد رسوبی در سدهای انحرافی و تاثیر ان بر عملکرد آبگیرهای جانبی که با هدف تامین نیازهای زراعتی و فعالیتهای کشاورزی احداث می شوند از جمله معضلاب شاخص در سیستم های آبرسانی می باشد. هرچند قوانین و مبانی حاکم بر پدیده در طرح های مختلف چندان متفاوت نمی باشد. لکن با توجه به ضرورت های هر طرح لازم است برای صرفه جویی اقتصادی و در عین حال رفتار شناسی دقیق سیستم با توسل با مدلهای ریاضی بررسیهای لازم انجام گرفته و راهکارهای ویژه و منطبق با شرایط طرح ارائه گردد. هدف از این مقاله بررسی عوامل موثر برپدیده رسوبگذاری و تاثیر آن در توزیع جریان آب در محدوده سر انحرافی مرتبط با سیستم آبگیرهای سمت غرب و شرق شبکه آبیاری دز و همچنین شناخت عوامل موثر درمشکلات ایجاد شده از نظر میزان برداشت آب و عملکرد نامناسب سازه های تخلیه سیلاب می باشد. بدین منظور بازه ای از رودخانه به طول تقریبی 5، 1 کیلومتر (از پل قدیم تا سد انحرافی) از زمان بهره برداری (1350) تا سال 1379، از نظر هیدرولیک و رسوب با استفاده از مدل سه بعدی SSIIM شبیه سازی شده است. بدین سان عوامل موثر در پدیده رسوبگذاری و تشکیل جزیره رسوبی و مشکلات سازه ای و هیدرولیکی که به وجود آمده مشخص شده است که از جمله این عوامل می توان: چگونگی برداشت آب از رودخانه در سالهای قبل و بعد از ساخت سد انحرافی، توپوگرافی خاص رودخانه در این محدوده، چگونگی برداشت آب از رودخانه توسط آبگیرهای شرق و غرب، احداث آبشکن برای هدایت جریان، پاکسازی جزیره رسوبی، بازسازی سازه های تخلیه جانبی و تغییر مدیریت بهره برداری ارائه گردیده است.

کلیدواژه‌ها:

سدانحرافی - آبگیر - مدل SSIIM - رسوبگذاری

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

نجفی, لیلا؛ امیرالدین صدرنژاد؛ فیروز بهادری خسروشاهی و سعیدرضا صباغ یزدی، ۱۳۸۵، مطالعه و بررسی مشکلات آبگیرها در سدهای انحرافی و ارائه راه حل های مناسب برای مقابله با آن (مطالعه موردی آبگیر منطقه شرق شبکه آبیاری دز درسد انحرافی دز)، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (نجفی, لیلا؛ امیرالدین صدرنژاد؛ فیروز بهادری خسروشاهی و سعیدرضا صباغ یزدی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (نجفی؛ صدرنژاد؛ بهادری خسروشاهی و صباغ یزدی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 430

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما