مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 200
  • بازدید دیروز : 1007
  • بازدید کل : 3250446

پیوند ها

70- مطالعه استهلاك موج سیل ناشی از شكست سد در مجاری با مقطع ذوزنقه


70- مطالعه استهلاك موج سیل ناشی از شكست سد در مجاری با مقطع ذوزنقه

مشخصات نویسندگان مقاله مطالعه استهلاک موج سیل ناشی از شکست سد در مجاری با مقطع ذوزنقه

ندا یعقوبیان - دانشجوی کارشناسی ارشد آب، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران
احمد طاهرشمسی - استادیار دانشکده عمران ومحیط زیست، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران

چکیده مقاله:

در این مقاله با استفاده از یک مدل تحلیلی توسعه یافته برای مقطع مستطیلی، مدل تحلیلی دیگری تدوین یافته است که قابل استفاده برای مقاطع ذوزنقه، مثلث و نیز مستطیل می باشد. در این تحلیل قانون نمایی استهلاک امواج سیل حاکم می باشد که در واقع بیانگر پوش گذرا از نقطه پیک موج سیل از لحظه شکست سد تا تضعیف نهایی آن می باشد. برای بررسی نحوه استهلاک امواج سیل در طول مسیر، محدوده ای ازهیدروگرافهای سینوسی شکل که مبتنی بر حجم مخزن سد می باشند مورد استفاده قرارگرفته است. نشان داده شده است که (آلفا) ضریب استهلاک امواج سیل علاوه بر عدد فرود، تناوب موج بدون بعد و عدد موج بدون بعد که در تحقیقات قبلی بدست آمده بود، تابعی از مشخصات کانال نیز می باشد. چون این مدل قابل استفاده برای مقاطع مستطیلی و ذوزنقه ای است، لذا در این بررسی اثر شکل مقطع به کمک پارامتر مورد بررسی قرار گرفته است.مشاهده شده است که در حالت امواج دینامیک که غالبا در مسایل شکست سد مطرح هستند، با افزایش مقدار z در هر فاصله مشخص از سد مقدار ضریب استهلاک امواج سیل کاهش می یابد، که این مسئله سبب می شود که دبی پیک مربوط به آن بیشتر و سریعتر مستهلک شود.

کلیدواژه‌ها:

ضریب استهلاک دبی - مقاطع ذوزنقه ای - قانون نمائی استهلاک دبی - شکست سد

حوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

یعقوبیان, ندا و احمد طاهرشمسی، ۱۳۸۵، مطالعه استهلاک موج سیل ناشی از شکست سد در مجاری با مقطع ذوزنقه، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (یعقوبیان, ندا و احمد طاهرشمسی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (یعقوبیان و طاهرشمسی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 628

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما