مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 285
  • بازدید دیروز : 1007
  • بازدید کل : 3250531

پیوند ها

62- بهسازی و مقاوم سازی لرزه ای ساختمانهای آجری


62- بهسازی و مقاوم سازی لرزه ای ساختمانهای آجری

ثبت نام کاربر جدید | راهنمای استفاده از سایت | عضویت ویژه کتابخانه‌ها | پشتیبانی کاربران

عنوان
مقاله

شیوه های مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ساختمانهای مصالح بنایی با استناد از ارزیابی ساختمانها در بعد از زلزله با توجه به تجربیات بر گرفته از بازسازی آسیب دیده از زلزله های بم و لرستان

اعتبار موردنیاز: ۱ | تعداد صفحات: ۹ | تعداد نمایش خلاصه: ۵۱۹۹ | نظرات: ۰
 
سال انتشار: ۱۳۸۵
کد COI مقاله: INDM02_036
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱.۳۸ مگابات (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید. در پایگاه سیویلیکا عموما مقالات زیر ۵ صفحه فولتکست محسوب نمی شوند و برای خرید اینترنتی عرضه نمی شوند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۹ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳۰,۰۰۰ ریال

آدرس ایمیل خود را در زیر وارد نموده و کلید خرید با پرداخت اینترنتی را بزنید. آدرس ایمیل:

رفتن به مرحله بعد:

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند خرید اینترنتی، بخش پشتیبانی کاربران آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شما می باشد.

مشخصات نویسندگان مقاله شیوه های مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ساختمانهای مصالح بنایی با استناد از ارزیابی ساختمانها در بعد از زلزله با توجه به تجربیات بر گرفته از بازسازی آسیب دیده از زلزله های بم و لرستان

اصغر وطنی اسکویی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۲۱۳۳)
استادیار گروه عمران دانشگاه شهید رجایی، مشاور عالی بازسازی بنیاد مسکن
ایرج رسولان - دانشجوی دکتری سازه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مشاور فنی فازسازی ب
علی بشاش - کارشناس ارشد عمران عضو باشگاه پژوهشگران جوان

چکیده مقاله:

تجربه زلزله های اخیر از جمله گیلان، زنجان، بم و لرستان نشان از آسیب پذیری ساختمان های ساخته شده در کشور، در برابر زلزله دارند، زیرا این سازه ها به علل همچون الف – بر اساس آیین نامه ها لرزه ای مناسب طراحی نشده اند ب – مشکلات آیین نامه ای (اهداف طراحی) ج- مشکلات اجرایی د – مصالح غیر استاندارد ه – مهارت ناکافی دست اندرکاران اجرایی آسیب پذیر می باشند و- تغییرات در کاربری ساختمان ز – افزایش وزن طبقات ساختمان ح – افزودن طبقات جدید به ساختمان موجود و- تغییرات در معماری ساختمان بدون دقت در سیستم سازه ای و … از این رو، اهمیت و نیاز ارتقا عملکرد ساختمانهای موجود برای پایداری تحت نیروهای زلزله با روش های بهسازی قابل اعتماد، آسان، سرعت اجرا و اقتصادی، عدم افزایش وزن ساختمان را پر رنگ تر نموده است.
افزایش در سختی، شکل پذیری، میرایی، مقاومت لرزه ای به شیوه های گوناگون، کم و بیش مشکلات اجرایی و تغییرات در معماری ساختمان را به همراه خواهد داشت. از آنجاییکه بهسازی لرزه ای را می توان با افزایش پارامترهای بیان شده در بازه عضو و سیستم صورت گیرد. لازم است بعد از تقویت صورت گرفته تمامی مواردی که مداخله برای بهسازی انجام می گیرد با آزمایشات لازم کنترل گردد تا به اهداف مورد نظر چقدر نزدیک شده است. با توجه به اینکه بهسازی لرزه ای صورت گرفته در یک محدوده وسیع صورت می گیرد سرعت اجرای عملیات بهسازی و زمان عدم استفاده از یک ساختمان در اولویت می باشد. ضمنا از بین همه روشها، آنکه دارای فن آوری آسان برای پذیرش، دسترسی ساده به مصالح روش، عدم وابستگی به شرایط جوی و کم هزینه بودن و عدم افزایش وزن را دارا باشد در اولویت بعدی قرار دارد.
در این مقاله با استفاده از تجربیات بارسازی و بهسازی بنیاد مسکن انقلاب راهکارها و روشهای مورد استفاده به منظور بهسازی لرزه ای ساختمانهای مصالح بنایی آسیب پذیر همراه با نقاط ضعف و قوت هر یک از روش های بکار رفته مورد مطالعه قرار خواهد گرفت و مقایسه لازم بین روشها جهت بهسازی صورت خواهد گرفت.

کلیدواژه‌ها:

مقاوم سازی - بهسازی - سازه های بنایی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

وطنی اسکویی, اصغر؛ ایرج رسولان و علی بشاش، ۱۳۸۵، شیوه های مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ساختمانهای مصالح بنایی با استناد از ارزیابی ساختمانها در بعد از زلزله با توجه به تجربیات بر گرفته از بازسازی آسیب دیده از زلزله های بم و لرستان، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران در حوادث غیرمترقبه طبیعی، تهران، شرکت کیفیت ترویج


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (وطنی اسکویی, اصغر؛ ایرج رسولان و علی بشاش، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (وطنی اسکویی؛ رسولان و بشاش، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 590

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما