مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1333
  • بازدید دیروز : 929
  • بازدید کل : 3272604

پیوند ها

75-بررسی رفتار لرزه ای خاك ها در زلزله های بزرگ


75-بررسی رفتار لرزه ای خاك ها در زلزله های بزرگ

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی رفتار لرزه ای خاک ها در زلزله های بزرگ

عبدالحسین حداد -
عباس سیوندی پور -
محمد بزاز -

چکیده مقاله:

این نظریه که ارتعاش آزاد خاک ها در زلزله های بزرگ روی می دهد،شبیه یک تناقض است.و این تناقض ناشی از این حقیقت است که انرژی آزادشده از منابع زلزله در نسبت به زمان ثابت نیست و در زمان آزاد شدن انرژی بدون اینکه موج های اصلی زلزله به خاک برسند،خاک به حالت ارتعاش آزاد در می آید از این رو از شتابنگاشت ها می توان برای تشخیص مودهای فرعی ارتعاش خاک که توسط موج های اولیه بوجود امده انداستفاده کرد.در واقع ارتعاش آزاد تعیین شده در شتابنگاشت ها در زلزله های بزرگ مربوط به انرژی موج های برشی است .دو شیوه برای تخمین دوره تناوب خاک در حالت ارتعاش آزاد خاک از شتابنگاشت ها ارائه شده است: - روش همپایه نگاشت (autocorrelogram) - استفاده ازطیف فوریه ، در اکثر مواقع می توان فرکانس مودهای بالاتر از سه مود اول خاک را از هر دو روش ذکر شده به خوبی تعیین کرد.با این دو روش همچنین می توان میرایی خاک ها را در حالت ارتعاش آزاد بدست آورد.در طراحی های لرزه ای حاضر که ترکیبی از اطلاعات بدست آمده ازشتابنگاشت ها می باشدتطبیق ضعیفی بین داده های حاصل از اندازه گیری شتابنگاشتی و روش تئوری وجود دارد.در این مقاله پس از معرفی این دو روش به تفاوت آنها پرداخته شده است.

کلیدواژه‌ها:

ارتعاش آزاد خاک - شتابنگاشت - همپایه نگاشت - طیف فوریه - دوره تناوب - میرایی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

حداد, عبدالحسین؛ عباس سیوندی پور و محمد بزاز، ۱۳۸۷، بررسی رفتار لرزه ای خاک ها در زلزله های بزرگ، چهاردهمین کنفرانس دانشجویان مهندسی عمران سراسر کشور، سمنان، دانشگاه سمنان


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حداد, عبدالحسین؛ عباس سیوندی پور و محمد بزاز، ۱۳۸۷)
برای بار دوم به بعد: (حداد؛ سیوندی پور و بزاز، ۱۳۸۷)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 535

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما