مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 537
  • بازدید دیروز : 929
  • بازدید کل : 3271808

پیوند ها

37-تغییر شكل لایه های ماسه ای مدفون در اثر روانگرایی به هنگام زلزله


37-تغییر شكل لایه های ماسه ای مدفون در اثر روانگرایی به هنگام زلزله

شخصات نویسندگان مقاله تغییر شکل لایه های ماسه ای مدفون در اثر روانگرایی به هنگام زلزله

مجدالدین میرمحمدحیسنی - دانشیار دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر
یدالله پشنگ پیشه - دانشجوی دکتری خاک و پی مهندسی عمران

چکیده مقاله:

یکی از مهمترین علل و عوامل بروز خسارات و خرابی ها به هنگام زلزله روانگرایی خاک های ماسه ای سست و اشباع است. با این حال در بسیاری از مناطقی که خاک سطحی آنها دارای پارامترهای مقاومتی مناسبی است پس از زلزله نشست ها و تغییر شکلهای زیادی مشاهده می گردد. این مناطق که اغلب در نزدیکی دریاها و اقیانوسها جای گرفته اند در اعماق خود دارای لایه های رسوبی ازماسه های سست و نسبتا یکنواخت هستند که به وسیله خاکی ریزدانه که اغلب از جنس رس یا لای می باشد احاطه شده اند. نشت و تغییر شکل این مناطق به هنگام زلزله به روانگرا شدن این لایه های ماسه ای نسبت داده می شود. در مطالعه حاضر با بهره گیری از نتایج و دستاوردهای مطالعات قبلی و با استفاده از نرم افزار FLAC رفتار این لایه های ماسه ای سست در شرایط وقوع زلزله مورد مطالعه قرار گرفته است. بدین ترتیب با در نظر گرفتن فرضیات مناسب مجموعه خاک ریزدانه و لایه ماسه ای با تراکم های مختلف تحت شرایط دینامیکی مدل گردیده ، مکانیزم تغییر شکل خاکی بر اثر روانگرایی در لایه مذکور بررسی شده است. ملاحظه می گردد، با افزایش تراکم لایه ماسه ای تعداد سیکل های لازم برای ایجاد پدیده روانگرایی در لایه مذکور افزایش یافته و از طرف دیگر میزان تغییر شکل کلی این لایه کاهش می یابد. مقایسه نتایج حاصل از این تحقیق با برخی از روابط و نمودارهای موجود، بیانگر تطابق مناسب این نتایج با نمودارهای تجربی می باشد.

کلیدواژه‌ها:

تراکم نسبی - بارهای زلزله - روانگرایی - آزمایش نفوذ استاندارد - فشار آب حفره ای - لایه ماسه اشباع

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

میرمحمدحیسنی, مجدالدین و یدالله پشنگ پیشه، ۱۳۸۵، تغییر شکل لایه های ماسه ای مدفون در اثر روانگرایی به هنگام زلزله، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (میرمحمدحیسنی, مجدالدین و یدالله پشنگ پیشه، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (میرمحمدحیسنی و پشنگ پیشه، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 559

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما