مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 872
  • بازدید دیروز : 1072
  • بازدید کل : 3258079

پیوند ها

144- مقایسه بین همگرایی بخشی از تونل متروی كرج با نتایج حاصل از روش های عددی


144- مقایسه بین همگرایی بخشی از تونل متروی كرج با نتایج حاصل از روش های عددی

مشخصات نویسندگان مقاله مقایسه بین همگرایی بخشی از تونل متروی کرج با نتایج حاصل از روش‌های عددی

حسین صالح‌زاده - استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، نارمک،‌دانشگاه علم و صنع
حبیب شاه‌نظری - استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران،‌ تهران، نارمک، دانشگاه علم و صنع
محمدجواد کاظمینی - دانشجوی دکترای ژئوتکنیک، سازمان قطار شهری کرج

چکیده مقاله:

طرح تونل متروی کرج در مسیری به طول 25کیلومتر در حال احداث می‌باشد. در این تحقیق قطعه‌ای از مسیر تونل به طول 5/2 کیلومتر مورد مطالعه قرار گرفته است. بررسی‌ها و مطالعات ژئوتکنیک در این بخش از مسیر به طور کامل انجام پذیرفته است. این بررسی‌ها نشان می‌دهد وضعیت ساختگاه شامل بخش وسیعی از ذرات درشت دانه و ریزدانه می‌باشد. جهت رسیدن به پارامترهای فیزیکی و مکانیکی مناسب در این مطالعات مجموعه‌ای از آزمایش‌های آزمایشگاهی و صحرایی انجام گرفته است. تونل مذکور به روش اتریشی جدید در سه مرحله حفاری شده و جهت نگهداری و مراقبت تونل در برابر بارهای وارده پس از حفاری از cm35 شاتکریت به همراه دو لایه مش و قاب‌های فولادی استفاده گردیده است. تونل متروی کرج جزء تونل‌های کم‌عمق طبقه‌بندی شده و حداکثر سربار موجود در این محدوده 10متر می‌باشد. در ضمن ترافیک سنگینی در آن محدوده در حال تردد می‌باشد. بنابراین یکی از مسائل مهم در این پروژه بررسی نشست‌های زمین‌، همگرایی تونل و تغییر شکل لایه‌های خاک در لحظات مختلف در حین حفاری و پس از اتمام کار مورد نظر قرار گرفته است. جهت کنترل موارد فوق یکسری ابزار‌ شامل همگرایی سنج، کشیدگی سنج و نشست سنج در داخل و بالای سر تونل نصب گردیده و قرائت‌های لازم نیز انجام پذیرفته است. همانطور که می‌دانیم اطمینان از صحت انتخاب پارامترهای مقاومتی خاک به دست آمده از مطالعات ژئوتکنیکی یکی از موضوعات مهم در طرح‌های عمرانی به خصوص در مقوله تونل‌سازی می‌‌باشد. همچنین بررسی صحت مدلسازی و آنالیز عددی و مقایسه آن با شرایط واقعی جهت بهینه‌سازی طرح دارای اهمیت زیادی می‌باشد. بنابراین در مقایسه نتایج آنالیزهای عددی و تغییر شکل‌های اندازه‌گیری شده نتایج بسیار مهمی را به دست می‌دهد.

کلیدواژه‌ها:

تونل - ابزار دقیق - آنالیز عددی - شاتکریت - رسوبات

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

صالح‌زاده, حسین؛ حبیب شاه‌نظری و محمدجواد کاظمینی، ۱۳۸۸، مقایسه بین همگرایی بخشی از تونل متروی کرج با نتایج حاصل از روش‌های عددی، هشتمین کنفرانس تونل ایران، تهران، انجمن تونل ایران


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صالح‌زاده, حسین؛ حبیب شاه‌نظری و محمدجواد کاظمینی، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (صالح‌زاده؛ شاه‌نظری و کاظمینی، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 547

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما