پیوند ها
محسن رحیمی - دانشجوی کارشناسی ارشد خاک و پی
کاظم برخورداری - استادیار دانشگاه یزد
مطالعات پارامتری روی عوامل موثر درانتشار موج ناشی از عبور قطار زیرزمینی انجام شده است دراین مقاله به بررسی تاثیر مدول برشی خاک و قطر تونل روی پاسخ جابجایی های قائم درفرکانس های مختلف پرداخته شدهاست مشاهده شد که این دو پارامتر تاثیر مهمی روی انتشار ارتعاشات دارند بررسی ها روی مدول برشی خاک نشان داد که تونل دریک خاک نرم تر قرارمیگیرد تراز ارتعاشات بالاتر است همچنین مشخص گردید که اثر افزایش قطر تونل روی تراز ارتعاشات درفرکانسهای بالا بیشتر است و با دور شدن از تونل تاثیر افزایش قطر روی تراز ارتعاشات کمتر شده است.
انتشار موج - مدل لوله درلوله - تونل - مدول برشی
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (رحیمی, محسن و کاظم برخورداری، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (رحیمی و برخورداری، ۱۳۹۱)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان