پیوند ها
وهاب بشارت - دانشجوی دکتری عمران گرایش ژئوتکنیک
محمد داودی - استادیار پژوهشکده ژئوتکنیکپژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندس
محمدکاظمی جعفری - استاد پژوهشکده ژئوتکنیک پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی ز
تونل سازی امروزه به طور فزاینده ای جهت ایجاد ابرسازه ها به عنوان فضاهای حمل و نقل و تاسیسات در محیطهای شهری رو به رشد می باشد روش ساخت زیرزمینی در مقایسه با روشهای روزمینی در اغلب محیط های شهری به علت تداخل کمتر با ترافیک و سطح مناسبتر می باشد ساخت این گونه سازه ها در محیط شهری و با وجود ساختمان های مسکونی بلندمرتبه مستلزم تحلیل های دقیق اندرکنشی خاک و سازه خواهد بود تحقیقات قبلی محققین بیانگر تفاوت نتایج ناشی از تحلیل های روشهای حل بسته و روشهای عددی اندرکنشی می باشد دراین تحقیق یک تونل ترافیکی در شمال شهر تهران بهدهانه حفاری حدود 14 متر که به روش حفاری مرحله ای درحال حفاری و ساخت می باشد مورد بررسی قرارگرفته است تونل مورد بررسی درمناطقی از شهر از مجاورت سازه های سطحی بلند عبور کرده که روش حفاری انتخابی باعث ایجاد تغییر مکان دراین سازه های سطحی خواهد شد.
تونل - روش حفاری مرحله ای - اندرکنش - سازه سطحی - روش عددی تفاضل محدود - تغییر مکان
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بشارت, وهاب؛ محمد داودی و محمدکاظمی جعفری، ۱۳۹۰)
برای بار دوم به بعد: (بشارت؛ داودی و جعفری، ۱۳۹۰)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان