مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 434
  • بازدید دیروز : 1139
  • بازدید کل : 3265377

پیوند ها

53-راهكارهاي بهسازي و ايمن سازي تونل ها و اثرات ناشي از نشتاب با بررسي تونلهاي مترو


53-راهكارهاي بهسازي و ايمن سازي تونل ها و اثرات ناشي از نشتاب با بررسي تونلهاي مترو

مشخصات نویسندگان مقاله راهکارهای بهسازی و ایمن سازی تونل و مترو و اثرات ناشی از نشتاب و آب ورودی به تونل های مترو با مطالعه موردی مترو تهران

حسین میسمی - معاونت پژوهشی مرکز ملی مقاوم سازی ایران
صمد دهقان (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۲۳۱)
کارشناس مرکز ملی مقاوم سازی ایران
آرش سهرابی - کارشناس مرکز ملی مقاوم سازی ایران
فاطمه سعیدی - کارشناس مرکز ملی مقاوم سازی ایران

چکیده مقاله:

یکی از سازه های حساس و اهمیت دار در برابر زلزله به خاطر مدفون بودن و درازای آن، تونل ها هستند، تونل ها امروزه در مدیریت شهری از جایگاه خاصی برخوردار گشته است به گونه ای که بدون آن بسیاری از تأسیسات و خدمات شهری در کلان شهرهای امروزی قابل ارائه و اجرا نمی باشد. مترو نیز یکی از این خدمات شهری است که منوط به اجرای تونل می باشد؛ لذا حفظ و مقاوم سازی این سازه حیاتی و پرهزینه در هنگام وقوع زلزله که در صورت آسیب دیدگی خطرات جانی برای مردم دارد و نیز بعد از آن از اهمیت خاصی برخوردار است. حالات مختلف آسیب رسی به تونل ها می تواند به یکی از اشکال بدون آسیب، آسیب های گسترده جزیی (مثل افتادن چند سنگ، ترک های جزیی در تونل ها)، آسیب متوسط تونل (به صورت ترک های متوسط در پوشش و فروریزش سنگ)، آسیب گسترده تونل (به صورت نشست های جدی در یک ورودی تونل و ترک های گسترده در پوشش تونل) می باشد همان گونه که احداث و ساخت مترو در مجامع امروزی نشانه ای از توسعه یافتگی به حساب می آید و مشکلات عدیده ای از دوش مدیریت شهری بر می دارد، حفظ و نگهداری آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است به گونه ای که در صورت عدم بهسازی ب رروی تونل ها و تأسیسات موجود آثار مخرب آن در کوتاهترین زمان بروز می نماید. مناطق موجود در مجاورت منابع آب زیرزمینی، دائما در معرض نشتاب هستند. اینگونه نشتاب ها سب کاهش مقاومت خاک در این مناطق شده و خاک را مستعد روانگرای یمی کند که این پدیده سبب افزایش آسیب پذیری سازه هیا مدفون نظیر مترو در برابر زلزله می شود. در اطراف مسیل های تهران تونل های مترو عبور نموده اند، که به دلیل عدم رعایت حرمی کافی و با ایزولاسیون نامناسب، هرساله در ایام بارندگی، شاهد نشتاب این منطقه شده است در نتیجه در این مقاله سعی شده روش های ایجاد تونل و راهکارهای بهسازی و ایمن سازی تونل و مترو بیان شود.

کلیدواژه‌ها:

تونل، مقاوم سازی - فضاهای زیرزمینی - نشتاب - مترو تهران

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

میسمی, حسین؛ صمد دهقان؛ آرش سهرابی و فاطمه سعیدی، ۱۳۸۷، راهکارهای بهسازی و ایمن سازی تونل و مترو و اثرات ناشی از نشتاب و آب ورودی به تونل های مترو با مطالعه موردی مترو تهران، سومین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم سازی ایران، تبریز، مرکز ملی مقاوم سازی ایران، دانشگاه تبریز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (میسمی, حسین؛ صمد دهقان؛ آرش سهرابی و فاطمه سعیدی، ۱۳۸۷)
برای بار دوم به بعد: (میسمی؛ دهقان؛ سهرابی و سعیدی، ۱۳۸۷)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 513

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما