پیوند ها
مهدی حاجی میرزا آقاقناد - کارشناس ارشد مهندسی عمران خاک و پی
رشید گرانمایه وانقی - کارشناسی ارشد مهندسی معدن مکانیک سنگ
شکراله زارع - استادیار دانشگاه صنعتی شاهرود
ایستگاه راه آهن تهران مرکز اصلی فعالیت های ریلی کشور می باشد و هرروز حجم سنگینی از آمد و شد های ریلی از این پایگاه به دیگر شهرها انجام می پذیرد تداخل مسیر راه آهن با خیابانهای شهر آلودگی هوای منطقه خطر ناشی از تصادف قطار با خودروها و رهگذران پیاده و یا از خط خارج شدن قطار از مسیر راه آهن و .. ایجاب نمود تا بخشی از راه آهن تهران - تبریز پس از ساخت تونل به زیرزمین انتقال یابد تونل راه آهن تهران - تبریز در منطقه 17و 18 تهران با طول کل حدود 6400 متر که بخش تونلی آن حدود 4150 متر می باشداجرای میگردد طول قابل توجه تونل و عبور آن از محیط شهری و ساخت تونلی عریض با دو دهانه 11/6 متری مستلزم اتخاذ طرحی مناسب است این تونل در طراحی اولیه به روش کند و پوش طراحی شده بود که با درنظر گرفتن ملزومات اجرایی و کاهش هزینه ها به روش پوش و کند تغییر داده شد و اجرا گردید.
تونل راه آهن - تبریز - پوش و کند - کندوپوش - شمع درجاریز - معارضین شهری
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حاجی میرزا آقاقناد, مهدی؛ رشید گرانمایه وانقی و شکراله زارع، ۱۳۹۰)
برای بار دوم به بعد: (حاجی میرزا آقاقناد؛ گرانمایه وانقی و زارع، ۱۳۹۰)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان