مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 528
  • بازدید دیروز : 1016
  • بازدید کل : 3259842

پیوند ها

292- تحلیل عملكرد چشم اندازهای مرتعی با استفاده از داده های سنجش از دور


292- تحلیل عملكرد چشم اندازهای مرتعی با استفاده از داده های سنجش از دور

مشخصات نویسندگان مقاله تحلیل عملکرد چشم اندازهای مرتعی با استفاده از داده های سنجش از دور

لیدا عندلیبی - دانشجوی کارشناسی ارشد مرتعداری دانشگاه صنعتی اصفهان
حسین بشری - استادیار گروه مرتع و آبخیزداری، دانشکده منابع طبیعی، دانشگاه صنعتی اص

چکیده مقاله:

بروز انواع فرسایشها و خشکسالیهای متوالی، خصوصیات خاک و همچنین نحوه مدیریت، عملکرد مراتع را تحت تاثیر خود قرار میدهند. مفهوم عملکرد مرتع، به معنی توانایی یا عدم توانایی چشم اندازها در جذب یا هدررفت منابع از سیستم مرتعی است. در هنگام بارندگی، رواناب ایجاد شده در سطح مرتع سبب جابجا شدن مواد غذایی در جهت شیب عمومی و جانبی منطقه میشود. بخشی از این منابع توسط لکههای گیاهی به دام افتاده و باعث افزایش عملکرد مرتع شده اما بخشی به دلیل تراکم پوشش ضعیف از سیستم خارج میشوند. با استفاده از تکنیک های سنجش از دور می توان تعیین نمود که تا چه اندازهای این منابع در مراتع حفظ و یا از دست میروند و به عبارتی عملکرد چشم اندازهای مرتعی را بررسی نمود. در این مقاله وضعیت عملکرد مراتع توسط یکی از شاخصهای عملکرد چشم انداز با عنوان شاخص ) LI(Leakiness Index در منطقه آقاگل شهرستان بوئین میاندشت استان اصفهان بررسی شدهاست. ارزش شاخص مورد محاسبه در چشماندازهایی که وضعیت عملکردی بالایی دارد و خاک، آب و مواد غذایی را به طور مناسب در خود حفظ کرده در مقابل چشم اندازهای با عملکرد پایین به ترتیب بین عددهای صفر و یک متغیر است. در این مطالعه از دادههای ماهوارهای لندست سنجنده TM و شاخص PD54 جهت برآورد میزان پوشش گیاهی منطقه مورد مطالعه استفاده گردید. در تحقیق حاضر حوزه مورد مطالعه به 11 زیر حوزه تقسیم شد. میزان LI برای منطقه 0.0 . محاسبه گردید که با توجه به دامنه عددی مذکور، نشان دهنده عملکرد خوب مرتع می باشد. این مطالعه نشان داد که عملکرد چشم اندازهای مرتعی با استفاده از داده های سنجش از دور می تواند با سرعت و دقت مناسب و صرف هزینه کم همراه با روش های میدانی استفاده شده و اطلاعات ارزشمندی را برای مدیران جهت اخذ تصمیمهای مدیریتی فراهم نماید.

کلیدواژه‌ها:

عملکرد - چشم انداز - مرتع - رواناب - سنجش ازدور

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

عندلیبی, لیدا و حسین بشری، ۱۳۹۱، تحلیل عملکرد چشم اندازهای مرتعی با استفاده از داده های سنجش از دور، نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (عندلیبی, لیدا و حسین بشری، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (عندلیبی و بشری، ۱۳۹۱)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 737

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما