پیوند ها
محمود عامری (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۷۸۴)
دانشیار گروه راه و ترابری دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ای
مجید شادمان بجاربنه - دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه عل
امروزه استفاده از کامپیوتر در تحلیل و طرّاحی روسازی راه و فرودگاه، امری متداول و فراگیر شدهاست. نرم افزار KENSLAB یکی از برنامه های رایج در زمینه تحلیل روسازی راههای بتنی است. لیکن از این نرم افزار برای تحلیل روسازی فرودگاه کمتر استفاده میشود. در این پژوهش سعی شده است روسازی بتنی یک فرودگاه با نرمافزار KENSLAB برای بار چرخ سه هواپیمای متفاوت تحلیل شود و نتایج با نرمافزار FEAFAA که محصول اداره هوانوردی فدرال امریکا ) FAA ( است، مقایسه گردد. توضیح آنکه هر دو این نرمافزارها از تحلیل اجزاء محدود استفاده میکنند. مهمترین نتیجه این تحلیلها، تنش کششی در زیر دال بتنی میباشد که برای طرّاحی ضخامت رویه بتنی به کار میرود. مقایسه نتایج بین دو نرم افزار، همبستگی نسبتاً رضایتبخشی را نشان میدهد
نرمافزار KENSLAB - نرمافزار FEAFAA - تحلیل روسازی بتنی فرودگاه - تحلیل اجزاء محدود
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (عامری, محمود و مجید شادمان بجاربنه، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (عامری و شادمان بجاربنه، ۱۳۹۱)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان