مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 26
  • بازدید دیروز : 1372
  • بازدید کل : 3272669

پیوند ها

225- تحلیل جریان غیر ماندگار در خطوط لوله ناشی از توقف ناگهانی پمپ


225- تحلیل جریان غیر ماندگار در خطوط لوله ناشی از توقف ناگهانی پمپ

مشخصات نویسندگان مقاله تحلیل جریان غیر ماندگار در خطوط لوله ناشی از توقف ناگهانی پمپ

سیدمحمود جزایری - دانشجوی کارشناسی ارشدعمران- سازه های هیدرولیکی دانشگاه شهید چمران ا

چکیده مقاله:

جریان غیر ماندگار ، جریانی است که خصوصیات سیال در هر نقطه آن با زمان تغییر کند. معروف ترین و مخرب ترین حالت جریان غیر ماندگار در لوله ها ، چکش آبی(Water Hammer)است. چکش آبی یا ضربه قوچ ، نوعی جریان غیر ماندگار است که به تغییر ناگهانی سرعت در جریان سیال در داخل مجرا که موجب تغییر ناگهانی فشار می شود ، اطلاق می گردد . که این پدید ه در خطوط لوله انتقال ، عموما بوسیله بسته شدن شیر ها و توقف ناگهانی پمپ ایجاد می شود . تحلیل جریان غیر ماندگار )تعیین فشار ها و سرعت درتمامی زمانها و نیز تعیین ماکزیمم و مینیمم فشار در خط لوله ( ناشی از پدیده چکش آبی بر اساس دو معادله مومنتوم و پیوستگی انجام می گیرد . با توجه به اینکه این دستگاه معادلات ، دیفرانسیل جزئی هیپربولیک است ، بهترین روش برای حل ، روش خطوط مشخصه(Method Of Characteristics) می باشد . در این مقاله پدیده چکش آبی ، ناشی از توقف ناگهانی پمپ بررسی ، و معادلات شرایط مرزی پمپ و روش حل معاد لات هیدرولیکی با در نظر گرفتن شرایط مرزی ، بیان شده اند . در نهایت با تهیه برنامه کامپیوتری ، یک مساله نمونه حل شده ، و نتایج تحلیل جریان آن ارائه گردیده است .

کلیدواژه‌ها:

جریان غیرماندگار - ضربه قوچ - توقف ناگهانی پمپ - روش خطوط مشخصه

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

جزایری, سیدمحمود، ۱۳۸۲، تحلیل جریان غیر ماندگار در خطوط لوله ناشی از توقف ناگهانی پمپ، دهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، عمران


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (جزایری, سیدمحمود، ۱۳۸۲)
برای بار دوم به بعد: (جزایری، ۱۳۸۲)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 593

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما