مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 725
  • بازدید دیروز : 746
  • بازدید کل : 3256860

پیوند ها

43-كاربرد روشهای احتمالاتی در تحلیل پایداری تونل


43-كاربرد روشهای احتمالاتی در تحلیل پایداری تونل

مشخصات نویسندگان مقاله کاربرد روشهای احتمالاتی در تحلیل پایداری تونل

مجتبی عسکری - کارشناس ارشد مکانیک سنگ، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
حمیدرضا محمدی - کارشناس ارشد مکانیک سنگ، دانشگاه شهید باهنر، کرمان

چکیده مقاله:

در تحلیل پایداری تونل همواره عدم قطعیت هایی وجود دارند که عمدتا ناشی از عدم قطعیت موجود درپردازش خصوصیات توده سنگ و خاک می باشد؛ بنابراین انتخاب یک عدد برای پارامترها نمی تواند رفتار خاک یا سنگ را کاملا بیان کند، به منظور اعمال این عدم قطعیت ها در محاسبات تحلیل پایداری و طراحی تونل، استفاده از تکنیک های احتمالاتی مثال روش مونت کارلو و لاتین هیپرکیوب رونق خاصی یافته است. اصول کلی اینروشها برآورد تابع چگالی احتمال فاکتور ایمنی و سپس محاسبه احتمال شکست با توجه به آن است. در این تحقیق به معرفی روشهای فوق با استفاده از نرم افزار Rocsupport پرداخته می شود. همچنین به منظور درک بهتر، تونل حمل و نقل معدن همکار با استفاده از روشهای احتمالاتی تحلیل شده است. مشخص شده است که میزان همگرایی تونل قبل از نصب نگهداری برابر با % 2/36 می باشد که با نصب نگهداری قاب فلزی به %1/1 کاهش می یابد، در این حالت احتمال شکست نیز برابر با %8/1 تعیین می شود. حساسیت پذیری فاکتور ایمنی نسبت به پارامتر های مختلف بررسی شده است و نتایج نشان میدهد که به ترتیب شعاع تونل، تنش برجا و مقاومت تک محوره سنگ بیشترین تاثیر را بر پایداری تونل دارند.

کلیدواژه‌ها:

احتمال شکست - متغیر تصادفی - انحراف معیار و تابع چگالی احتمال

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

عسکری, مجتبی و حمیدرضا محمدی، ۱۳۸۵، کاربرد روشهای احتمالاتی در تحلیل پایداری تونل، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (عسکری, مجتبی و حمیدرضا محمدی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (عسکری و محمدی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 774

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما