مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1276
  • بازدید دیروز : 623
  • بازدید کل : 3254293

پیوند ها

38-تحلیل و طراحی دكل های انتقال نیرو با استفاده از نظریه قابلیت اعتماد


38-تحلیل و طراحی دكل های انتقال نیرو با استفاده از نظریه قابلیت اعتماد

مشخصات نویسندگان مقاله تحلیل و طراحی دکل های انتقال نیرو با استفاده از نظریه قابلیت اعتماد

وحیدرضا کلات جاری - استادیار بخش عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه صنعتی شاهرود
احمد میرشریفی - کارشناس ارشد سازه، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشکده عمران

چکیده مقاله:

در حال حاضر، باگذاری دکل های انتقال نیر در ایران با استفاده از آئین نامه بارگذاری مشانیر که در سال (1377) چاپ و منتشر شده است انجام گرفته وطراحی آنها با توجه به ضوابط و شرایط آئین نامه ASCE52 صورت می پذیرد. در آئین نامه بارگذاری فوق الذکر با متغیرهای تصادفی بارگذاری دکل ها همچون بیشترین ضخامت یخ سالیانه، بیشترین ضخامت ماهیانه آن و یا بیشتی سرعت سالیانه باد و یا سرعت ماهیانه آن بصورت مقادیر قطعی و یقین اندیشانه برخورد می شودو ضرایب ایمنی جزئی بدون توجه به عدم قطعیت های موجود برای هر جزء بر تعیین می گردد. در این مقاله ابتدا با تصادفی انگاشتن پارامترهای بار و مقاومت، قابلیت اعتماد اعضای دکل های 230Kv، در چهار شهر انتخابی (بندر عباس، یزد، تهران و شهرکرد) که بر اساس آئین نامه مشانیر طراحی شده، در دو حالت حدی فشار (کمانش) و کشش مورد ارزیابی قرار گرفته اند. در قدم بعد، با استفاده از نتایج حاصله، شاخص قابلیت اعتماد هدف (Target Reliability Index) در دو حالت حدی فوق الذکر تعیین شده است. سپس با استفاده از روشهای کالیبراسیون موجود در ایمنی سازه ها ضرایب افزایش بار و کاهش مقاومت جدید بنحوی محاسبه و انتخاب شده اند تا شاخصهای قابلیت اعتماد اعضای جدید تا حد امکان به شاخص های قابلیت اعتماد هدف انتخابی نزدیک بوده و به این ترتیب اعضایی با ایمنی یکنواخت طراحی شوند. در نهایت همانطور که در نتایج ملاحظه خواهید نمود، با استفاده از ضرایب ایمنی جدید علاوه بر ایجاد یکنواختی در ایمنی اعضا طراحی شده می توان به میزان قابل توجهی از وزن دکل ها کاست و آنها را اقتصادی و واقع بینانه تر طراحی نمود.

کلیدواژه‌ها:

قابلیت اعتماد - دکل - خطوط انتقال - ضرایب طراحی

استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

کلات جاری, وحیدرضا و احمد میرشریفی، ۱۳۸۵، تحلیل و طراحی دکل های انتقال نیرو با استفاده از نظریه قابلیت اعتماد، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (کلات جاری, وحیدرضا و احمد میرشریفی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (کلات جاری و میرشریفی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 720

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما