مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 187
  • بازدید دیروز : 644
  • بازدید کل : 3270529

پیوند ها

33- شبیه سازی كیفی رودخانه بابلرود با استفاده از نرم افزار MIKE 11


33- شبیه سازی كیفی رودخانه بابلرود با استفاده از نرم افزار MIKE 11

مشخصات نویسندگان مقاله شبیه سازی کیفی رودخانه بابلرود با استفاده از نرم افزار MIKE 11

محمد تقی اعلمی - استادیار دانشگاه تبریز
ابراهیم جباری - استاد یار دانشگاه علم و صنعت
سارا جروقی - دانشجوی کارشناسی ارشد عمران-آب دانشگاه تبریز

چکیده مقاله:

مسئله آلودگی و انتقال آلاینده ها در رودخانه یکی از مسائل مهم در مهندسی رودخانه و محیط زیست رودخانه میباشد و به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات بهره برداری از آبهای سطحی در جهان مطرح است. در این تحقیق به بررسی انتقال آلاینده ها در رودخانه بابلرود توسط مدل عددی یک بعدی MIKE 11 پرداخته شده است. این رودخانه مشکلات زیادی از لحاظ زیست محیطی دارد. در این تحقیق ابتدا مدول هیدرودینامیک مدل مذکور برای سیستم مورد نظر با استفاده از مقادیر میدانی مورد کالیبره و صحت سنجی قرار گرفته و ضریب زبری سیستم تعیین گردیده است، سپس انتقال ، پخشیدگی و کیفیت آب سیستم فوق مورد واسنجی و صحت سنجی قرار گرفته است و ضریب پخشیدگی افقی آن تعیین شده است. در نهایت از مدل واسنجی شده برای تعیین تاثیرشرایط مختلف هیدرولوژیکی بر مقدار آلاینده موجود ر رودخانه بابلرود استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که این رودخانه با این کیفیت و دبی حاضر برای آبیاری و کشاورزی مناسب می باشد به شرطی که آلاینده های اضافی در رودخانه تخلیه نشود و یا در صورت تخلیه فاضلابها تصفیه شوند. برای آبزی پروری در شرایط بحرانی به سر می برد.

کلیدواژه‌ها:

آلودگی - پخشیدگی - انتقال

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

اعلمی, محمد تقی؛ ابراهیم جباری و سارا جروقی، ۱۳۸۸، شبیه سازی کیفی رودخانه بابلرود با استفاده از نرم افزار MIKE 11، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (اعلمی, محمد تقی؛ ابراهیم جباری و سارا جروقی، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (اعلمی؛ جباری و جروقی، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 801

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما