پیوند ها
آرش نوروزی - کارشناس ارشد برنامه ریزی حمل و نقل دانشکده تحصیلات تکمیلی تهران جنو
حامد حبیبی - کارشناس ارشد برنامه ریزی حمل و نقل دانشگاه بین المللی قزوین
سعید دلیرپور - کارشناس ارشد راه و ترابری
امروزه در بحث مهندسی ترافیک، استفاده از نرمافزارهای شبیه سازی کاملاً رایج و فراگیر شده اما شبیه-سازی عبور و مرور عابرین پیاده مهجور مانده است. بهمین دلیل برای اینکه نتایج شبیه سازی به واقعیتهر چه بیشتر نزدیکشود، پیشنهاد میگردد در تمام شبیه سازیها، حرکت عابرین پیاده نیز منظور گردد. همچنین از چالشهای مورد نظر برای عابران پیاده ، نیازسنجی احداث گذرگاههای غیرهمسطح عابر پیادهبرای تردد عابران در تقاطعهای چراغدار با حجم عابر چشمگیر، میباشد. در این مقاله بوسیله برداشتهای میدانی پارامترهایی نظیر سرعت متوسط، تاخیر و غیره و مقایسه آن با نتایج شبیه سازی اثبات میشودبرای تدقیق نتایج شبیه سازی و واقعیت در تقاطعهایی که عابر پیاده در رفتار ترافیکی کل تقاطع تاثیرگذار است میبایست حرکات عابر نیز شبیه سازی شود. همچنین در ادامه توصیههایی جهت شبیه سازی و کالیبره کردن این حرکات ارائه شده است.
مدلسازی - تقاطع عابر غیر همسطح - فاز مختصعابر،کالیبراسیون - سرعت عبور عابر پیاده
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (نوروزی, آرش؛ حامد حبیبی و سعید دلیرپور، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (نوروزی؛ حبیبی و دلیرپور، ۱۳۹۱)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان