پیوند ها
افشین شریعت مهیمنی - استادیار دانشکده عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران
محسن بابایی - دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی حمل و نقل ، دانشگاه علم و صنعت ایرا
استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی ترافیکی برای تحلیل عملکرد، به سرعت درحال توسعه است. از این رو لزوم شناحت مدلهای به کار گرفته شده در این نرم افزارها و تواناییها و محدودیتهای مدلهای به کار رفته برای اطمینان از صحت نتایج به دست آمده، دارای اهمیت است. از جمله این مدلها، مدلهای حرکت خودروهای به دنبال هم Car Fallowing می باشد. تاکنون مدل های مختلفی برای بیان رفتارخودروها در تنظیم فاصله خود نسبت به وسیله نقلیه جلوتر در قالب یک فرمول بندی ریاضی ارائه شده است که از آنها در نرم افزارهای شبیه سازی ترافیک استفاده می گردد. در این مقاله پس از مروری بر انواع این مدل ها، مدل های خودرو به دنبال هم در دو نرم افزار شبیه سازی ترافیک AIMSUN , VISSIM ، مقایسه شده است. جهت تحلیل و نمایش بهتر تفاوت نحوه عملکرد این دو نرم افزار و آنالیز تحلیل حساسیت آنها نسبت به گامهای زمانی شبیه سازی، مثالی ساده از چگونگی حرکت دو خودرو در یک خط، یکی پس از دیگری، با استفاده از برنامه نویسی در محیط MATLAB ارائه شده است.
خودرو به دنبال هم - مدلهای دینامیکی شبکه ترافیکی - شبیه سای خرد (میکروسکوپیک)
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (شریعت مهیمنی, افشین و محسن بابایی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (شریعت مهیمنی و بابایی، ۱۳۸۵)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان