مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1182
  • بازدید دیروز : 4730
  • بازدید کل : 3246434

پیوند ها

مقایسه روشهای تعیین مدول توده سنگ با استفاده از داده های آزمایش بارگذاری صفحهای و تعیین آن با استفاده از الگوریتم ژنتیك


مقایسه روشهای تعیین مدول توده سنگ با استفاده از داده های آزمایش بارگذاری صفحهای و تعیین آن با استفاده از الگوریتم ژنتیك

سال انتشار: ۱۳۹۱
کد COI مقاله: ICCE09_733
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۷۲۴.۰۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

مشخصات نویسندگان مقاله مقایسه روشهای تعیین مدول توده سنگ با استفاده از داده های آزمایش بارگذاری صفحهای و تعیین آن با استفاده از الگوریتم ژنتیک

کاوه سلیمانی - دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک سنگ، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده معد
محمود ساریخانی خرمی - دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک سنگ، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده معد
عزت اله قطره - کارشناس ارشد زمین شناسی مهندسی ، شرکت آزمونه فولاد

چکیده مقاله:

مدول توده سنگ یکی از پارامترهای مهم در طراحی سازههای در سنگ و یا بر سنگ میباشد. تعیین این پارامتر بصورت مستقیم از آزمایشهای برجا و یا بصورت غیر مستقیم به کمک روابط تجربی تعیین میگردد. در پروژههای بزرگ ژئوتکنیکی، مدول توده سنگ به عنوان مهم ترین پارامتر کنترل کننده تغییر شکل سازه در نظر گرفته میشود. آزمایش بارگذاری صفحه ای یکی از پرکاربردترین آزمایشهای برجای تعیین مدول توده سنگ میباشد. تعیین این پارامتر از آزمایش بارگذاری صفحهای ساده به نظر میرسد، اگرچه تفسیر نتایج حاصل از این آزمایش بسیار پیچیده می- باشد. به منظور تعیین مدول از این آزمایش، روابطی از جمله روابط پیشنهادی ISRM ، ASTM و رابطه UNAL موجود میباشد. رابطهای مناسب است که با تعیین مدول مناسب و در نتیجه پیشبینی جابجایی توده سنگ در نقاط مختلف توده سنگ، کم ترین اختلاف را با داده های جابجای ثبت شده از کششسنج ها داشته باشد. با تعریف تابع خطا که بیان کننده تفاوت بین مقادیر جابجایی محاسبه شده و مقادیر اندازهگیری شده میباشد، مقدار خطا برای هر یک از روابط را میتوان به حداقل رساند. در این مقاله، مقدار مدول توده سنگ با استفاده از داده های حاصل از آزمایشهای بارگذاری صفحه ای سد بهشت آباد با روشهای مختلف تعیین و مقادیر آنها با یکدیگر مقایسه میشوند. همچنین جهت تعیین مدول کلی توده سنگ از الگوریتم ژنتیک جهت کمینه کردن تابع خطا استفاده شده است.

کلیدواژه‌ها:

مدول توده سنگ - آزمایش بارگذاری صفحه ای - الگوریتم ژنتیک

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سلیمانی, کاوه؛ محمود ساریخانی خرمی و عزت اله قطره، ۱۳۹۱، مقایسه روشهای تعیین مدول توده سنگ با استفاده از داده های آزمایش بارگذاری صفحهای و تعیین آن با استفاده از الگوریتم ژنتیک، نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سلیمانی, کاوه؛ محمود ساریخانی خرمی و عزت اله قطره، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (سلیمانی؛ ساریخانی خرمی و قطره، ۱۳۹۱)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1163

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما