مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 532
  • بازدید دیروز : 1372
  • بازدید کل : 3273175

پیوند ها

بررسی تأثیر سرعت وسائل نقلیه بر خرابی روسازی های انعطاف پذیر و ارائه متدولوژی انتخاب پارامترهای بارگذاری آزمایش شیارشدگی متناسب با سرعت عملكردی معا


بررسی تأثیر سرعت وسائل نقلیه بر خرابی روسازی های انعطاف پذیر و ارائه متدولوژی انتخاب پارامترهای بارگذاری آزمایش شیارشدگی متناسب با سرعت عملكردی معا

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر سرعت و دما بر کرنش های بحرانی روسازی های انعطاف پذیر

علیرضا غنی زاده (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۲۸۹۰)
استادیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی سیرجان
سروش ناجی الماسی - کارشناسی ارشد راه و ترابری دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چکیده مقاله:

خرابی روسازی می تواند به دلایل متعددی از جمله شرایط جوی، تکرار بارگذاری ترافیک، ناکارآمدی سازه و یا استراتژی ضعیف در نگهداری را به وجود آید از مهمترین خرابی های ناشی از عبور بار در روسازی های انعطاف پذیر، ترک های خستگی و شیارشدگی است. مقاومت روسازی های آسفلاتی در برابر خستگی و شیارشدگیبه عوامل مختلفیم انند خصوصیات مصالح، دما، ضخامت لایه ها و همچنین سرعت و مقدار بار عبوری از روی روسازی بستگی دارد. کلیه این عوامل با تاثیری که بر کنرش کششی تار پایین لایه آسفالتی به عنوان عامل ایجاد ترک های خستگی و همچنشن کرنش فشاری روی خاک بستر به عنوان عامل ایجاد شیارشدگی دارند بر عمر خستگی و عمر شیارشدگی روسازی های انعطاف پذیری اثر می گذارند در این مقاله تاثیر دمای آسفالت رویه و همچنین سرعت عبور ترافیک بر مقدار و محل وقوع حداکثر کرنش کششی تار پایین لایه آسفالت و حداکثر کرنش فشاری روی خاک بستر، مورد بررسی قرار گرفته و روابطی به منظور ارتباط این دو پارامتر با مقادیر حداکثر کرنش ارائه شده است. سپس با استفاده از مقادیر کرنش بدست آمده اثر دو عامل سرعت عبور و دما بر عمر روسازی مورد بررسی قرار گرفته است. تحلیل روسازی با استفاده از نرم افزار 3D-MOVE که امکان تحلیل ویسکولاساتیک روسازی تحت اثر بارهای متحرک را فراهم می سازد انجام شده است. تحلیل های صورت گرفته بر روی دو مقطع مختلف (روسازی با ضخامت کم و روسازی با ضخامت زیاد) در شش دمای متفاوت و پنج سرعت مختلف تحت اثر عبور بار محور هم ارز استاندارد انجام شده است از نتایج بدست آمده از این تحقیق می توان به ارائه مدل هایی برای پیش بینی تغییرات مقدار حداکثر کرنش کششی در تار پایین لایه آسفالت و حداکثر کرنش فشاری روی خاک بستر با توجه به تغییرات سرعت عبور ترافیک و دمای مخلوط آسفالتی اشاره کرد.

کلیدواژه‌ها:

سرعت حرکت - دما، تحلیل ویسکوالاستیک - خرابی روسازی - عمر خستگی - عمر شیارشدگی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

غنی زاده, علیرضا و سروش ناجی الماسی، ۱۳۹۳، تاثیر سرعت و دما بر کرنش های بحرانی روسازی های انعطاف پذیر، اولین همایش ملی معماری، عمران و محیط زیست شهری، همدان، انجمن ارزیابان محیط زیست هگمتانه


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (غنی زاده, علیرضا و سروش ناجی الماسی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (غنی زاده و ناجی الماسی، ۱۳۹۳)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1338

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما