پیوند ها
فرزین فاروقی - استادیار گروه عمران ، دانشکده مهندسی، دانشگاه کردستان
تاثیر بارهای تک چرخ (آئین نامه ایران) و جفت چرخ (آئین نامه فرانسه)، بر روی طول عمر یک روسازی انعطاف پذیر با در نظر گرفتن کیفیت تماس لایه ها و تغییرات ضخامت به روش الاستیک خطی و کمک مدل های خستگی و شیارگذاری مطالعه شده است. مقدار کرنش های قائم بستر و افقی بیندر در اثر بار تک چرخ بیشتر از بار جفت چرخ بوده و باعث کاهش عمر روسازی و افزایش 45 درصدی نشست آن می شود، در حالیکه این روند عموماً برای لایه توپکا صدق نمی کند خصوصاً در حالتیکه چسبندگی اتصال لایه ها مناسب است.
روسازی انعطاف پذیر - بار تک چرخ و جفت چرخ - طول عمر - تحلیل عددی
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فاروقی, فرزین، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (فاروقی، ۱۳۸۸)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان