پیوند ها
امیرحسین ایزدپرست - کارشناس ارشدسازه های دریایی، دانشگاه تهران
محمدصادق معرفت - دانشیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تهران
برای طراحی و ارزیابی سکوهای ثابت فلزی، عموما، دو تراز بارگذاری برای شرایط دریا تعریف می شود: تراز طراحی و تراز حد نهایی. در این مطالعه، این دو تراز برای طراحی سکوها در منطقه پارس جنوبی تعیین شده است. ارتفاع موج متناظر با ظرفیت میانه در تراز بارگذاری حد نهایی با استفاده از آنالیز ریسک بدست می آید. برای این منظور احتمال خرابی به برش پایه مربوط شده و رابطه بین برش پایه و ارتفاع موج بدست آمده است. با تخمین مقاومت ذخیره موجود در سکوهای مختلف بارگذاری تراز طراحی نسبت به بارگذاری تراز حد نهایی مقایسه شده است.
سکوی ثابت فلزی - بار گذاری های دریا - تراز حد نهایی - تراز طراحی - منقطه پارس جنوبی
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (ایزدپرست, امیرحسین و محمدصادق معرفت، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (ایزدپرست و معرفت، ۱۳۸۵)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان