مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 289
  • بازدید دیروز : 628
  • بازدید کل : 3240811

پیوند ها

سازی عددی الگوی جریان و رسوب حول آبشکن در قوس 180 درجه با نرم افزار CFD


سازی عددی الگوی جریان و رسوب حول آبشکن در قوس 180 درجه با نرم افزار CFD

مشخصات نویسندگان مقاله سازی عددی الگوی جریان و رسوب حول آبشکن در قوس 180 درجه با نرم افزار CFD

علیرضا فقیه الاسلام جهرمی - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی رودخانه دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه
سیدحبیب موسوی جهرمی - دانشیار گروه سازه های آبی دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران
صادق حقیقی پور - دانشجوی دکتری سازه های آبی دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران

چکیده مقاله:

آبشکن ها با هدایت جریان به سمت محور رودخانه، باعث تغییر در الگوی جریان و رسوب شده و نقش بسزایی را در حفاظت از کناره ها ایفا می کنند. این موضوع در قوس رودخانه اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که فرسایش کناره ها در قوس بیشتر از مسیر مستقیم است. دراین مقاله ابتدابا استفاده از مدل عددی CCHE2D الگوی جریان و رسوب حول آبشکن در قوس 180 درجه شبیه سازی عددی شده است و در نهایت نتایج با استفاده از مدل فیزیکی صحت سنجی شده اند. شبیه سازی ها در یک فلوم با R/B=4.7 از جنس پلاکسی گلاس انجام شده است طول آبشکن ها 8 ، 10 و 12 سانتی متر و موقعیت قرار گیری آنها در زوایای 30 ، 90 و 170 درجه قوس می باشد. دبی های به کار رفته دراین پروژه 20 ،24 و 28 لیتر بر ثانیه است برای شبیه سازی جریان از مدلهای آشفتگی k- ε، طول اختلاط و لزجت گردابه ای و برای شبیه سازی رسوب از فرمول بار کل با تاکید بر بار بستر استفاده شده است نتایج نشان میدهد که مدل طول اختلاط نسبت به مدل لزجت گردابه ای دارای توانایی بیشتری در شبیه سازی جریان در قوس می باشد و CCHE2D برای تخمین عمق چاله آبشستگی مناسب می باشد. همچنین با افزایش طول آبشکن، افزایش دبی و افزایش زاویه مربوط به موقعیت قرار گیری در قوس، عمق و ابعاد چاله آبشستگی نیز افزایش می یابد.

کلیدواژه‌ها:

آبشکن - شبیه سازی عددی - قوس 180 درجه - مدل آشفتگی - چاله آبشستگی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

فقیه الاسلام جهرمی, علیرضا؛ سیدحبیب موسوی جهرمی و صادق حقیقی پور، ۱۳۸۹، سازی عددی الگوی جریان و رسوب حول آبشکن در قوس 180 درجه با نرم افزار CFD، پنجمین کنگره ملی مهندسی عمران، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فقیه الاسلام جهرمی, علیرضا؛ سیدحبیب موسوی جهرمی و صادق حقیقی پور، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (فقیه الاسلام جهرمی؛ موسوی جهرمی و حقیقی پور، ۱۳۸۹)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1434

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما